Mallorcaresan i bilder: Del 2

Dags för del 2 av bilderna från Mallis!

Lördag
Lördagen på Mallorca började med att vi tog bussen in till Palma för att göra ett studiebesök hos en svensk eventbyrå. Det var jätteintressant att höra om hur de hade byggt upp sitt företag.

De hade den här fina takmålningen på deras kontor! Wow.

När vi var klara med studiebesöket åt vi lunch och sedan var det dags för egentid. Jag, Stina och Susanna strosade runt på pittoreska smågatar i Palma.

Vilken fin stad det är! Vill gärna åka tillbaka till Palma och Mallorca, men då vill jag bo inne i staden och inte utanför. Är ju en tvättäkta stadsråtta om man säger så.

Haha, tyckte den här var så bra. Reklam alltså <3

Sedan delade vi upp oss lite, jag gick in på Zara för att köpa något fint, Stina satte sig på en uteservering och drack bubbel och Susanna handlade presenter till sina barn. Haha, älskar't! Sedan möttes vi upp igen, gick förbi den omtalade katedralen och tog bussen hem till hotellet igen.

Vi var tillbaka på hotellet runt 16.30. Jag tog ett dopp i poolen medan alla andra gick till stranden för att bada. Jag är ju mer en poolmänniska, som jag förklarat tidigare. Läste bok och hade det riktigt gött. Sedan gjorde jag och Stina oss i ordning och drack bubbel. Älskar "göra vid sig"-bubblet när man är utomlands, det känns extra semestrigt. Jag svidade om till den nya skjortklänningen som följde med mig hem från Zara.

Och vid 21-tiden mötte vi upp resten av byrån och gick till kvällens restaurang.

Jag beställde hamburgare och pimientos de padrón. Mycket gott!

Efter middagen var det dags att gå vidare. Erika och Anna tog en tupplur på vägen, haha. Dessa två <3

Vi satte oss på en bar och beställde in vars en drink. Sedan var det klart slut för lördagskvällen.

Söndag
Tog sovmorgon på söndagen. Det var sista dagen och vi skulle checka ut klockan 12. Frukostbuffén var fantastisk. De hade massvis med juicer, bröd, pålägg, ostar, bakelser, kaffe, yoghurt.

Och dessutom kunde man beställa in ägg, bacon, stekt svamp med mera. Just denna dag tog jag en vit omelett, kallrökt lax och avokado. Mums!

Sedan blev det lite pooltid igen.

Efter vi gjort oss i ordning, packat ihop oss och checkat ut gick vi och käkade lunch. Jag tog en skaldjurspasta med olja och vitlök, mums! Sedan åkte vi till flygplatsen och åkte hem till kalla Sverige. Vilka fina dagar det var, med mycket fina kollegor. Men det är såklart skönt att vara hemma också. Saknade Dan och Nima jättemycket <3 Men Mallis alltså, vilken paradisö.