Mallorcaresan i bilder: Torsdag och fredag

Jag hade med mig min kamera till Mallorca och ändå fotograferade jag bara med mobilen. Det var hektiska dagar med workshop, teambuilding och diverse aktiviteter. Sjukt roligt! Men jobbigt att bära runt på en kamera i 27-graders värme, så ni får nöja er med mobilbilder. Det går säkert lika bra.
 
Torsdag 
Vi anlände till hotellet på Mallorca runt 11-tiden på torsdagen. Jag hade gått upp klockan 02 på natten och var helt galet trött. Men efter en powernap blev man hyfsat pig igen.
 
Jag, Stina och Susanna hängde i solsängen och pratade medan andra badade.
 
Hotellet var fräscht och fint!
 
Vid 12-tiden traskade vi ner till Puerto Portals hamn för att äta lunch.
 
Jag beställde in en nicoisesallad med tonfisk, ägg, kapris, med mera.
 
Efter lunchen fick vi äntligen våra rum!
 
Jag och min kollega Stina delade rum och packade upp lite smått.
 
Vi bytte om till sommarkläder och hängde i morgontofflor.
 
Hotellrummets dusch hade ett fönster som blickade ut över balkongen. Så himla märkligt? Haha. Om jag stod i duschen kunde alltså inte Stina gå ut på balkongen, om hon inte ville se mig totalt näck vill säga.
 
Efter lite workshop gjorde vi oss i ordning för kvällen. Vi skulle äta middag på hotellet och ett långbord var uppdukat i vår ära.
 
Vi satt ute länge, länge och åt och drack massvis med gott. Sedan somnade vi bums och vaknade upp till ytterligare en fin dag på Mallorca.
 
Fredag
Fredag! Vi gjorde oss i ordning och åt frukost. På hotellet hade vi den här spegeln och alltså what's up med den? Ska man kika och bara "ja mitt mellangärde ser himla bra ut idag".
 
Hejhej!
 
Hade på mig byxor från Zara och en T-shirt från Vila.
 
Mötte upp mina kära kollegor och körde workshop hela förmiddagen. Sjukt bra workshop! Är taggad inför hösten nu.
 
När klockan blev 13 var det dags för lunch och vi traskade ner mot hamnen igen. Så många fina hus det finns på denna ö.
 
Den här dagen åt jag toasts med parma, buffelmozzarella, champinjoner, ruccola och tryffelolja. Mums!
 
Resten av eftermiddagen fortsatte vi att workshoppa och sedan gjorde vi oss i ordning inför kvällen. Det blev dags för en after work på hotellets takterrass!
 
Selfie med fin utsikt.
 
Vi firade Susanna som hade tagit examen och nu börjat jobba hos oss!
 
Alltså utsikteeeeen.
 
Susanna, jag och Stina.
 
När klockan närmade sig 19 tog vi bussen in till Palma.
 
Och gick till en pizzarestaurang. Vi åt försnacks.
 
Jag beställde en pizza med ricotta och drack sangria.
 
Till efterrätt delade vi på nutellapizza, var sedan otroligt mätta och tog bussen hem till hotellet igen för att sova. Klart slut på torsdag och fredag på Mallorca!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0