Lite från helgen

Den här helgen har jag tagit det väldigt lugnt. Det har varit jätteskönt. Jag har blivit väldigt förkyld, så jag behövde verkligen bara sova ut och ta det lugnt hemma. Men lite bilder har jag tagit ändå, så vi kikar på dem såklart.
 
Igår hade jag och Dan en liten rensa-dag hemma. Jag rensade i garderoben och Dan städade vårt kontor. Jag har beställt hem två sellpypåsar som jag började fylla. Tycker det känns väldigt skönt att sälja eller skänka bort kläder jag inte använder. Vill inte slänga textilier generellt. I alla fall så lade jag ut påsarna på golvet för att fylla dem med diverse saker och direkt skulle Nima dit och lägga sig. Det är så roligt, vi har fyra mattor i lägenheten som inte duger men så fort man lägger en plastpåse på golvet måste man hänga där <3
 
Igår åt jag och Dan lördagstacos. Så gott, det var alldeles för länge sedan vi åt tacos nu. Vill ha det minst en gång i veckan. Jag varierar mina tacostillbehör ofta och igår åt jag med stekt blomkål. Så gott det var. Blomkål är ju verkligen underskattat. Åt det tillsammans med lök, paprika, gurka, avokado, pinjenötter, vitlökssås och salsa. Mums. Dan åt med blandfärs i vanlig ordning. Han hälsar att ingen får mucka med hans köttfärstacos.
 
Idag har vi städat lite till och jag putsade mina DW-klockor. Titta vilken fin uppställning jag har!
 
Nu är det så rent och fint här. Älskar när det är nystädat och skulle vilja ha det såhär jämt egentligen. Men det är också väldigt tråkigt att städa och tar så lång tid.
 
Ikväll har vi ätit räkmackor och tittat på Springfloden på SVT Play. Har ni sett den?! Väldigt bra, läskig och spännande. Annars har jag och Dan som sagt tagit det väldigt lugnt. Ätit choklad och suttit i soffan. Imorgon är det måndag igen och då hoppas jag min förkylning nästan är borta. Vad har ni gjort i helgen?

Kommentarer
Postat av: Regina

Haha Dan och köttfärsen <3

Svar: Haha <3
Sofie Strandberg

2018-09-24 @ 10:00:48
URL: http://egoinas.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0