Två kräftskivor, en helg

Vet ni! I helgen var jag på inte en utan TVÅ kräftskivor. Jag älskar ju att äta skaldjur och att umgås med kompisar, så detta var win win för mig.
 
Fredag
I fredags åkte jag, Dan, Sarah och Niclas hem till Carro och Johan. De har flyttat in i sitt hus i Bjärred och renoverar som bara den. Vi hade köpt med oss lite olika skaldjur efter tycke och smak, jag och Dan hade med oss havskräftor. Mums!
 
Eftersom Carro och Johan renoverar har de inte möblerat så mycket än. Men mitt i köket/vardagsrummet hade de ställt upp ett bord så vi kunde äta middag. Oh!
 
Viktigt att hjälpas åt så att haklappen sitter som den ska.
 
Niclas och Dan, redo att äta!
 
Till skaldjuren åt vi västerbottenpaj, sallad, sås, ost, kex och vitlöksbröd. Efter middagen var det dags för lite whiskey.
 
Och efterrätt! Niclas och Sarah hade bakat äppelpaj. Mmmm, äppelpaaaaj. Nam.
 
Sedan spelade vi lite paj, dansade i vardagsrummet och hade himla trevligt. Bra fredagkväll med några av de bästa!
 
Lördag
I lördags bjöd Dans storebror och hans familj på kräftskiva och hade dukat upp två långbord i vardagsrummet.
 
Och pyntat hela rummet!
 
Till kräftorna serverades pajer, creme fraiche, rödlök, rom, baguetter och ost. Jag älskar paj, så åt mycket.
 
Jag hade Lars och Lina som bordskompisar.
 
Tova!
 
Vi åt mycket, drack snapsar och sjöng visor.
 
Kalle var ändå det absolut gulligaste på hela festen. Han hade en egen kräfta som han lekte med. Alltså Kalleeee! <3
 
Klart slut på min kräftskivehelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0