Thomas Stenström på Babel ikväll

 
  • Första gången var i maj 2015 på Mejeriet i Lund. Jag var 25 år gammal och hade ett halvkrossat hjärta, var nyexaminerad och osäker på var mitt hem skulle vara inom en månad. Vi pratade om pauser och medan jag skreksjöng till "När allting faller" kände jag inombords att det är vad det gör nu.

  • Andra gången var i april 2017 på KB i Malmö. Jag fick konsertbiljetterna i födelsedagspresent av Sarah H och vi stod på klistrigt golv, iförda jobbskjortor och funderade på om vi höjde medelåldern i lokalen. Han klättrade ner från scenen, ställde sig precis framför oss och sjöng refrängen i "Det här är inte mitt land". Det hade varit alldeles för längesedan jag var så rädd och exalterad samtidigt.

  • Mars 2019. Biljetterna till konserten på Babel i april ligger i ett kuvert i min väska. "Jag tror jag har kommit på vilken låt vi ska gå ut till efter vigseln" säger jag och sätter på en av mina favoriter. Dan tittar på mig och säger "Den här blir perfekt".

Ikväll ska jag få höra den live.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0