Onsdag i Prag: Sightseeing, ölprovning och Ristorante Giovanni

Det blev onsdag i Prag och vi bestämde oss för att promenera ner i stan. Det var 25 grader varmt och strålande sol än så länge.
 
Prag är så mysigt på sommaren! Vi stannade till och köpte vars en iskaffe.
 
Den här klockan renoverades sist vi var i Prag, men nu fick vi äntligen se den!
 
Plötsligt började det ösregna och då gick vi till en bar/restaurang som hette U Supa för lite ölprovning. Öl är ju egentligen inte min grej, men vissa sorter var helt okej! Dan fick dricka upp det mesta av vår del, haha.
 
Sedan gick vi en runda på stan. Vi gick in i en IKEA-butik där de tydligen hade en bar som sålde svensk mojito, haha.
 
Tyckte att detta var en så gullig översättning på "kafferep".
 
De sålde svensk päroncider också, så sjukt! Vi köpte en och den var helt OK.
 
När det började närma sig kväll åkte vi hem till hotellet och gjorde oss i ordning.
 
Jag hade en ny klänning från H&M på mig.
 
Sen gick vi till en liten italiensk restaurang som hette Ristorante Pizzeria Giovanni. Vi skulle bjuda Sarah och Niclas på middag som tack för att de var våra fantastiska toastmasters. Dan och Niclas!
 
Sarah och jag.
 
Så hörde vi "Ska vi ta en bild på er?" bakom oss och det var två snälla svenskar som hjälpte oss att ta en bild. Tack!
 
Vi beställde in lite olika förrätter att dela på såsom mozzarella och tomat, vitlöksbröd och friterad bläckfisk.
 
Till varmrätt åt jag skaldjursgnocchi.
 
Sarah beställde in svamprisotto, mums!
 
Och till efterrätt blev det tiramisu.
 
Sen avslutade vi kvällen med en drink på Terasa U Prince som har en fantastisk utsikt över staden. Vilken fin onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0