Torsdag i Prag: Petrinkullen, båttur och tapasbar Miró

Vet att uppdateringarna från mig den här veckan har varit lite bristfälliga. Jag har varit sjuk och sedan har jag planerat och anordnat en möhippa till min fina vän Caroline som var igår. Mår idag som jag förtjänar, haha. Men mer om det senare! Nu ska vi riva av de sista bilderna från Prag. På torsdagen i Prag bestämde vi oss för att promenera upp för Petrinkullen som är en gigantisk backe med Prags egna Eiffeltorn. Detta gjorde vi sist när vi var där också.
 
Gick med det här gulliga gänget! Dan, Niclas och Sarah.
 
Förra gången vi skulle promenera upp för Petrinkullen var det 1 januari och vinter och då tog vi en liknande bild! Mycket mysigare den här gången.
 
Jag och Sarah <3
 
Jobbigt var det, men utsikten var så fin.
 
Väl uppe tittade vi på det lilla Eiffeltornet och traskade sedan runt i den fina trädgården.
 
Sedan åkte vi linbana ner och fortsatte att promenera genom staden.
 
Vi köpte biljetter till en guidad båttur vid Karlsbron.
 
Och åkte runt i cirka en timme. Det var soligt och varmt, så det passade perfekt! Jag älskar att åka guidade båtturer, tycker det är ett mysigt sätt att upptäcka en stad på.
 
Efteråt var det dags för lunch! Vi satte oss på Meet Burger, delade en flaska vin och jag åt en rödbetsburgare med chèvre. Mycket gott.
 
Sedan gick vi hem, vilade lite och gjorde oss i ordning för sista kvällen ute. Dan, Niclas och Sarah! Älskar att de står typ exakt likadant som bilden vid bron, haha.
 
Jag och min man! Min klänning kommer från weekday förresten.
 
Vi hade bokat bord på en tapasrestaurang men mellanlandade på en liten italiensk bar/charkuteriaffär som hette Gran Gusto Food för att ta ett glas vin. Det var så mysigt! Det var liksom en bar och restaurang, men man kunde även köpa ost, charkuterier, sylt och annat där.
 
När klockan började närma sig åtta gick vi över gatan till tapasbaren Miró.
 
Vi beställde in lite olika rätter att dela på såsom manchego, pimientos de padron, marinerade champinjoner, calamares och patatas bravas. Och lite vit sangria till det!
 
Efter middagen promenerade vi hem genom stan och det var det sista från vår Pragresa. Dagen efter åkte vi hem igen och började sakta återgå till vardagen igen.

Kommentarer
Postat av: M

Så fina bilder! <3

2019-08-19 @ 10:04:03
Postat av: Sara W

Så mysigt ni ser ut att haft de 😍 Ni alla är så fina ♥️ Älskar alla dina fina klänningar 👌✨ 😍

2019-08-21 @ 12:51:25

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0