21 och 23 december: Julfirande

Hej kompisar!
 
Hoppas ni har en mysig mellandag och tar det mycket lugnt hemma.
Jag tänkte att vi skulle kika på hur två av mina tre julfiranden såg ut, så spar vi självaste Julafton till ett eget inlägg.
 
21 december
Den 21 december var det dags för vårt första julfirande som ni vet. Jag och Dan gjorde oss fina och sedan åkte vi med min syster hem till mamma och pappa i Löddeköpinge.
 
Där inväntade vi resten av syskonen och sedan blev vi bjudna på fördrink.
 
Nämligen glubbel! Årets Blossa-glögg och prosecco. Mycket gott.
 
Vi önskade varandra god jul och så var det dags att klä granen. Mamma och pappa har som tradition att man klär granen strax innan julafton. Titta så fin den blev!
 
Strax därefter var det dags att äta julmat. Jag hade knappt ätit någon julmat innan detta så jag var pepp.
 
Vilket härligt julbord, med en massa vegetariska alternativ dessutom.
 
Efter maten var vi mätta och nöjda, och även lite trötta såklart. Det hör ju till.
 
Då kokade mamma kaffe och så spelade vi julklappsspel! Christoffers flickvän Annie förklarade reglerna.
 
Och så hetsslogs vi om en fin magnet som pappa hade köpt och som Carl vann, attans. 
 
Fina Alice och Carl.
 
Avslutade hela kvällen med en familjebild <3
 
23 december
Den 23 december jobbade jag först och sedan cyklade jag hem för att göra mig i ordning inför kvällen.
 
Klockan 18 var vi hembjudna till Dans storebror med familj för att fira Lillejul. Angelica hade dukat så fint i vardagsrummet.
 
Vi började med lite glögg och sedan var det dags för middag. På Lillejul har vi som tradition att äta kalkon, muuuuums. Ola är fantastiskt duktig på att laga mat.
 
Bröderna Andersson! Lars, Dan och Ola.
 
Sedan visade Dans brorsdotter Tova sina ödlor och klockan 23.30 önskade vi alla en god jul och åkte hem till Malmö igen.
 
Fina dagar med två fina familjer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0