Glimtar från veckan

Tänkte vi skulle köra lite vardagsbilder här på bloggen. Egentligen borde jag förbereda ett inlägg med bilder från Tokyo, men nästa inlägg ska handla om när vi gjorde en dagsutflykt till Kamakura och det är sååå många bilder. Så jag sitter med det imorgon istället, hehe :)
 
Så här kommer några glimtar från veckan istället!
 
I måndags skulle jag hämta ut paket med saker jag beställde på Black Friday. Köpte enbart julklappar på Black Friday, vilket var perfekt för de saker jag hade tittat ut till nära och kära var prissänkt. Men jag som är en väldigt lättpåverkad person fick verkligen hålla mig i skinnet för att inte shoppa loss. Jag känner verkligen av (och blir påverkad av) konsumtionshetsen. I ALLA FALL. Jag är helt klar med min julklappshandling nu och när jag skulle hämta ut mina fyra paket på DHL var kön bakom mig inte superglad. Heh.
 
Slog in lite julklappar i veckan också. Vi köpte gulliga små etiketter i Tokyo som ser ut som kuvert och så skriver man ett meddelande inne i brevet.
 
Såhär blev två av paketen!
 
På jobbet har vi Secret Santa och jag har dragit en mycket tacksam kollega som jag gillar. Just nu lägger jag lindorkulor och små lappar på hens skrivbord. Jag tycker själv jag är mycket rolig, men det tycker jag ju nästan jämt.
 
Jag har lunchat med kollegor på Välfärden två gånger den här veckan.
 
En gång med Sam <3
 
Och en gång med Lisbeth, Susanna och Stina! Så himla fint gäng.
 
Rödbetsbiffar mmmm.
 
Och så berättade Spotify hur mycket musik jag har lyssnat på under 2019. Tänker att vi ska göra ett separat inlägg om detta.
 
Men att Thomas var favoritartisten och pop var favoritgenre är ju inte helt överraskande.
 
Jag är världens kontrollperson. En av de jobbigaste saker jag har varit med om var känslan jag hade inför min möhippa. Inte själva dagen, utan alla veckor innan den skulle ske. Jag visste inte när den skulle vara och kunde INTE kontrollera det. Jag frågade alla mina kompisar om när den skulle vara och hoppades att någon skulle ge mig ett litet strå att håll fast vid, men ingen sa något såklart. Fick under den här tiden köra en meditationsgrej min terapeut har lärt mig där jag blundar och försöker beskriva känslan inom mig, för hade så mycket ångest över att inte vara i kontroll.
 
Detta kan man också se i hur jag "önskar mig" julklappar. Som i veckan när jag hittade det här setet från Syster P på rea och skickade till mina syskon: "Jag önskar mig detta i julklapp, det är på rea nu så ni vet". Ungefär som när jag skickar länkar till Dan med saker jag önskar mig och sen bara "hittade den här rabattkoden också". Kan liksom inte låta folk få tänka ut saker själv, utan måste lägga mig i.
 
Men hallå så fint set! Tips till alla som vill ha.
 
Igår träffade jag Des, Amanda, Johanna och Jaana på stan och vi gick till den nyöppnade hamburgerrestaurangen Bronx Burgers. Vi försöker ses en gång i månaden för att testa lite nya restauranger. Jag tycker vi ska kalla oss för Middagsklubben, men de andra nappade inte jättehårt på det haha.
 
Jag åt i alla fall en vegetarisk burgare som hette London. Vi alla gillade Bronx Burgers, så ett stort tips för er som är i Malmö.
 
Nu är det lördag och ikväll ska vi till Kågeröd för att ha lite julmiddag. Hoppas ni har en fin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0