Lunch med lillebror, leka elektriker och nya köksstolar

Vi kollar på ett par glimtar från veckan som varit.
 
I måndags träffade jag min lillebror på lunch. Vi åt på Kungsgatans gryta i Dockan och sedan följde jag honom till hans kontor. Han har flyttat in ett nybyggt kontorshus som heter Epic och jag ville se hur det såg ut på insidan. Vi tog selfie i hissen såklart. Fina lillebror som nästan är 30 cm längre än mig <3
 
Håller fast vid detta nu i jul. Har nästan inte julpyntat alls. I helgen ska vi nog klä granen, kanske infinner det sig lite extra julklänsla då.
 
Tog den här bilden och tänkte skicka till min kompis Sarah som hatar saffran, haha.
 
På jobbet har vi Secret Santa och i veckan fick jag mozartkulor av min hemliga tomte. Tack tomten!
 
Var såhär fredagstjusig igår i en gammal klänning från Lindex.
 
Jag jobbade hemma igår på eftermiddagen då jag skulle få en leverans från Mio mellan kl 13 och 17. Budkillarna var mycket snälla och hjälpte mig in i hissen med kartongerna.
 
Schysst, hade blivit lite jobbigt att kånka på detta själv. Jag hade beställt en lampa och fyra köksstolar.
 
TYDLIGEN så får man inte med sig en kontakt när man beställer lampor nu för tiden. Jag ringde Mios kundtjänst och de sa att uttagen ser så olika ut i allas hem, så man måste köpa kontakterna separat. På kvällen stack jag därför ner till Mio i stan och köpte en kontakt för 19 kr så jag kunde koppla in min lampa. När jag skulle koppla ihop kontakten med lampans sladd blev jag jätteosäker och ringde min kompis Johan som är elektriker. Han förklarade lugnt och sansat hur jag skulle göra och så fick jag skicka lite bilder. Tack Johan!!
 
Och såhär blev det till slut! Dan var på julfest hela kvällen igår så jag monterade både stolar och lampa helt själv. Mycket nöjd är jag.
 
Idag har jag tränat bodypump med Sarah och sedan gick jag en kort vända på Emporia för att leta julklappar. Hittade dessa fina drinkpinnar på Lagerhaus. Perfekt till nyår ju!
 
Nu ska jag göra mig i ordning, för ikväll ska vi till Regina och Frédéric. Ska bli så mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0