Tokyo: Vandringsleden i Kamakura

Jag har typ glömt bort vilken dag det var i Tokyo, men jag har för mig att detta var den första söndagen. Vi hade nästan varit där en vecka och tyckte det var dags att bege oss lite utanför Tokyo, nämligen till Kamakura.
 
I Kamakura finns det en vandringsled med lite olika tempel, bambuskog och en buddha. Jag och Dan tog på oss våra skönaste skor, tog tunnelbanan ut och började promenera. Jag var pepp som ni ser!
 
Det var strålande sol och 22 grader varmt.
 
Det var så många familjer som hade klätt upp sig och hade familjefotograferingar vid broarna <3
 
Vi var väldigt kulturella den här dagen och besökte både tempel och monument.
 
Vi såg en liten ekorre som först såg väldigt söt ut, sedan började den hoppa och klättra upp på folk. Då blev jag rädd som den fegis jag är och ville gå därifrån, haha.
 
Vidare till dagens största sevärdhet, både jag och Dan var väldigt exalterade.
 
Vi skulle nämligen in i Kamakuras bambuskog! Först en fin liten gång som ledde upp till ingången.
 
Vi fick betala ett litet inträde och köpte en biljett sål att vi kunde dricka grönt té i bambuskogen.
 
Ser ni guldfiskarna?
 
Vi stannade och fotograferade allt runtomkring också såklart. Allt var så otroligt fint.
 
Och här är den!
 
Liten, men väldigt fin. Fast att den ser liten ut så består skogen av 2 000 träd. Ja, Dan hade googlat fram det och upplyste mig medan vi traskade runt.
 
Vi satte oss, drack vårt gröna té och njöt av utsikten och tystnaden.
 
Sedan gick vi vidare och checkade av några fler tempel.
 
Och avslutade dagen med att besöka Kamakuras buddha, som också är en stor turistattraktion.
 
På kvällen var vi så himla trötta efter att ha gått 1,7 mil i Kamakura. Så vi gick till Curry House CoCo som är en snabbmatskedja i Tokyo. En restaurang låg bara 10 minuter från vårt hotell i Shinjuku, så det var lagom gångavstånd. Förstår om ni inte tycker att maten ser så god ut, men det var det! Ris med panerad kyckling och currysås.
 
Klart slut på en väldigt händelserik dag i Tokyo och Kamakura.

Kommentarer
Postat av: M

Så många fina bilder och så mycket ni har sett! 😍

2019-12-11 @ 16:42:43

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0