En torsdagslista

Vad har du för bakgrundsbild på hemskärmen?
Den här! Det är sovrumsväggen i vår förra lägenhet. Tycker att tapeten där var så fin och gillar verkligen den här målningen av Champs Élysées som jag fått av mamma och pappa.
 
Du är tvingad att tatuera något i svanken, vad gör du?
Va?! Neeeeej. Vill inte tatuera mig och om jag skulle göra det hade jag verkligen inte gjort det i svanken, haha. Men tänker att jag hade skrivit någon fin mening i handskrivet typsnitt. Min kollega Sam hade fått skissa, han är grym.
 
En grej du skulle vilja lära dig?
Jag hade velat vara supergrym på att spela ett instrument eller kunna prata ytterligare ett språk. Det hade varit så coolt om jag kunde spela piano eller prata italienska liksom. Men är helt för lat för att lära mig..
 
En bild från ditt vardagsrum:
Här är en någorlunda ny bild på vårt vardagsrum. Lite småskitigt och stökigt, men så är det ofta.
 
Vilken är den godaste grönsaken?
Gillar grönkål och kan äta det till nästan allt.
 
En grej som stör dig i vardagen.
Att det blir så snabbt skitigt här hemma. Att man måste dammtorka allt. Att det ska vara så svårt att spara pengar.
 
En grej du borde ta tag i.
Uppdatera min Macbook pga har inte gjort det på 7 år.....
 
När kysste du någon senast?
Dan fick en kyss för 20 sekunder sedan.
 
Ett musiktips?
Operator (He doesn't call me) av Låpsley
 
En bild från mitt kök:
Här är en jättegammal bild från vårt kök, men det har inte förändrats särskilt mycket. Vi har lite fler bilder på kylen dock, haha. Jag har rensat och städat inne på badrummet och tänker att köket får bli mitt nästa mission. Jag vill ha ett mysigt kök som man vill hänga i.
 
Hur går man inte ner sig fullständigt i midvintern?
Man gör fina saker inomhus – tänder ljus, provlagar nya recept, bjuder hem kompisar på spelkvällar, lyssnar på musik, går och fikar. Unna dig små saker som snittblommor och efterrätt mitt i veckan. Bunkra upp med filmer eller TV-serier som du har velat se länge men inte hunnit med och riv av dem. Men viktigast: klä dig varmt och lager på lager. En stickad tröja utanpå skjorta, kofta utanpå blus och 3 lager strumpbyxor om du kör klänning. Om du tycker det är tråkigt så piffa med en rolig frisyr eller läppstift! Snart kommer våren, håll ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0