När 2018 blev 2019: En staycation i Malmö

Dags att kika på vår nyårsafton! Jag, Dan, Sarah och Niclas checkade in på MJ's hotell här i Malmö klockan 15.00. Vi hade bokat deras nyårspaket som innehöll 5-rätters middag och övernattning. Vi hade längtat och längtat och nu var det äntligen dags!
 
Rummet jag och Dan fick var rätt stort och väldigt fint. MJ's hotellrum har så fin inredning tycker jag.
 
Jag svidade om till nyårsklänningen som var denna från Mango. Jag hade sminkat mig och lockat håret hemma, så att vi skulle hinna ha lite förfest innan middagen också.
 
Vi knackade på hos Sarah och Niclas som hade pyntat så fint inne på sitt rum!
 
Niclas!
 
Vi korkade upp en flaska champagne.
 
Fina Sarah!
 
Sen gjorde vi ett nyårsquiz som jag hade förberett, åt lite snacks och piffade till det sista.
 
När klockan blev 18 gick vi ner till MJ's bar för en fördrink.
 
Fick ett ostron också, mums!
 
Baren fylldes av folk och när klockan blev 19 fick vi gå in i matsalen och påbörja middagen.
 
Niclas och Sarah <3
 
MJ's har en jättefin restaurang som är väldigt mysig att sitta i. Det känns som man sitter ute i en park, men såklart är man inomhus.
 
Mitt fina nyårsgäng!
 
Kvällens meny.
 
Den första rätten var sashimi på pilgrimsmussla med grapefrukt.
 
Rätt nummer 2 stekt kål, sallad och kalixrom.
 
Rätt nummer 3 var väldigt god. Den innehöll torsk, musslor och gräddsås.
 
Rätt nummer 4 var côte de bouef, tryffel och jordärtskockpuré.
 
Hej från oss!
 
Till efterrätt blev det glass med vit choklad, mandel och karamell.
 
När klockan närmade sig tolvslaget hämtade vi en flaska bubbel från vårt rum, lite glas och började traska ner mot kanalen.
 
Taggade på 2019!
 
Haha, skåååål!
 
Och så blev det 2019, vi hurrade och önskade varandra gott nytt år. När vi kom tillbaka till hotellet hade dansgolvet öppnat. Jag gick då och lämnade kameran på hotellrummet och sedan dansade vi tills klockan blev tre på natten. Den 1 januari började vi med hotellfrukost, hur lyxigt? Vilket fint slut på 2018! Ser fram emot allt 2019 har att erbjuda.

Kommentarer
Postat av: Anonym

BÄSTA gänget och ett underbart nyårsfirande! <3

Svar: <3 <3
Sofie Strandberg

2019-01-07 @ 14:03:38

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0