Bordsplaceringskort, ett skadat finger och en putsad vigselring

Hej och glad onsdag!
 
Är det bra med er idag? Med mig är det fint.
 
Jag tänkte att vi skulle kika och se hur bordsplaceringskorten blev, jag blev mycket nöjd faktiskt! Jag skrev ut alla namn och skar sedan ut dem med en skalpell (vi har ett klippa och klistra-bord på jobbet). Jag köpte bordsplaceringskorten på festligheter.se och sedan fick jag tips av Sarah H att sätta en kudde dubbelhäftande tejp bakom namnen. Då blir det lite höjdskillnad och man får en fin skugga bakom.
 
Titta så fint!
 
Herr och fru Strandberg Andersson.
 
Något som man bör tänka på när man skär i papper med skalpell är att hålla ett extra öga på var man sätter fingrarna. Efter cirka 60 namn glömde jag bort detta och skar alltså AV en del av mitt finger. Ja jag skar inte bara en liten skåra i fingret, utan alltså av en bit av det. Jag märkte först inte att jag skar mig utan såg bara en bit "kött" flyga förbi. Tog bild, skickade till Dan och skrev att nu har jag minsann lagt ner blod, svett och tårar på det här bröllopet.
 
Men jag klarade mig, såhär ser det ut idag. Det gör mest ont när jag skriver på datorn. Slutet gott, allting gott.
 
Förresten har jag hämtat ut min putsade förlovningsring nu! Hur fin blev den inte? Som ny nästan. Nu kommer jag inte våga använda den förrän på bröllopsdagen, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0