Juli 2018-2014

Önskeinlägg!
 
Du som bloggat så länge, skulle inte du kunna börja göra sånna throw back time inlägg där du går tillbaka till en viss månad ett visst år och berättar vad som hände samt visar bilder från den månaden :D 
 
Jo, så kul! Från 2014 och bakåt är mina bilder väldigt små och ganska lågupplösta, så jag har valt att bara gå bak till 2014. Men vi kikar på hur min juli har sett ut varje år bak till 2014.
 
Juli 2018 
Vår semester börjar nästan varje år med att vi åker till min morbror och hans familj i Sölvesborg. Och det gjorde vi även juli 2018. Älskar att hänga här, äta god mat, besöka Killebom, äta glass och gå långa morgonpromenader med min morbrors fru Pia.
 
Semestern och juli fortsatte sedan med att vi åkte till Rom. ALLTSÅ ROM. Vilken stad. En av de bästa resorna vi har gjort.
 
Och så besökte vi självklart min mormor i Åhus <3 Hon har sålt huset och flyttat nu, så nästa gång jag besöker mormor får jag inte hänga i den här underbara trädgården. Men det var dags att stänga det kapitlet och gå vidare.
 
Juli 2017
Juli och semestern 2017 började som vanligt med en helg i Sölvesborg. Vi badade i Ivösjön, åt langos och gick långpromenader.
 
Jag, Dan, Johan, Carro, Niclas och Sarah H hade cykelfest! Vi cyklade från lägenhet till lägenhet och åt olika rätter hos varandra. Vi började med förrätt hos mig och Dan, huvudrätt hos Carro och Johan och efterrätt med kaffe hos Sarah och Niclas. Det var strålande väder och det blev en rätt lång cykeltur från Västra Hamnen till Limhamn till Bunkeflostrand.
 
Vi besökte såklart mormor också! Åt räkor, drack vin och tittade på Barnmorskan i East end.
 
Sommaren 2017 åkte vi inte utomlands utan hängde väldigt mycket hemma, så det resulterade såklart i många kompisträffar. Vi grillade till exempel hemma hos Micke!
 
Och så hade vi babyshower för Neja som snaaart skulle föda Sigrid <3
 
Och jag då? Jag hade mycket mörkt och ganska kort hår och var allmänt lycklig.
 
Juli 2016
Juli 2016 började med en helg i Sölvesborg i vanlig ordning!
 
Sedan åkte jag, Dan, Sarah och Niclas till Fuerteventura i en vecka!
 
Gulliga Dan!
 
Och jag! Hur långt var mitt hår??
 
Vi badade, åt, drack drinkar, läste böcker och hade det så himla mysigt. Jag saknar att åka på en vanlig solsemester, det är så mysigt att bara sola och bada och inte ha några måsten.
 
När vi var hemma igen hängde vi i vårt älskade Malmö.
 
Gick på fest då och då.
 
Och hade överraskningspicknick för Jaana som fyllde år!
 
Juli 2015
Juli 2015 började med en helg i Sölvesborg, haha. Varje år <3
 
Och sedan blev det släktkalas där vi firade både min morbror och moster som fyllde 40 och 50. På bild är min kusin Therese och jag.
 
Ett par dagar senare åkte vi till New York. Längtar tills jag åker dit igen, den staden tog oss verkligen med storm.
 
Vi åt lobster rolls.
 
Och promenerade genom Central Park. Ett par dagar senare åkte vi vidare till Washington DC och fortsatte semestern där.
 
Var såhär glad och pepp på livet när jag kom hem! Annars var sommaren 2015 en ganska tuff period för mig. Så glad över att ha gått igenom det och kommit ut starkare på andra sidan.
 
Juli 2014
Och så är vi framme vid juli 2014. Hängde i Sölvesborg som vanligt!
 
Annars var juli 2014 en bröllopsmånad då min kompis Neja skulle gifta sig med sin Robin! Vi hade möhippa.
 
Och 19 juli blev det dags för bröllop. Vackra Neja!
 
Jag var brudtärna och såg ut såhär i en fin rosa klänning.
 
Vi åt god mat och tårta, dansade hela natten och firade kärleken.
 
Och så har min juli sett ut från 2014. En del resor, mycket fest och mycket kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0