Lill-lördagshäng med shopping, tapas och 26 graders värme

Hej! Jag är ledig igen. Men nu är det nog den sista röda dagen på ett tag. Nästa gång är vid midsommarafton, och det är i och för sig bara två veckor dit. Sommaren kom ju bara pang bom! Jag älskar det. Det ser ändå ut som att det kommer regna med lite mellanrum, och det är bra. Kan vi varva regn med härlig sommarvärme? Den får gärna hålla sig runt 25 grader, det är väl inte för mycket begärt?
 
I alla fall! Igår träffade jag Regina för lite lill-lördagshäng. Vi gick en sväng på stan, inhandlade diverse saker och stannade sedan till på Viblioteket för en AW. Äntligen kan man sitta ute!
 
Här har vi henne, min fina vän! Vi beställde sangria, oliver och potatas bravas. Vi skulle hem och äta sen, så vi ville bara ha lite att tugga på. Vi pratade om livet, sommaren, min möhippa och kärlek. Så glad över att ha denna fina person i mitt liv.
 
Sangria alltså, kan det vara sommarens bästa dryck?
 
På jobbet har vi haft en så duktig praktikant som hade sin sista dag igår. Han köpte fina gula rosor som tack för att han har fått hänga med oss i 6 veckor. Så fint!! Eftersom det är röda dagar nu, världens värme och att ingen kommer att vara på kontoret så undrade min chef om det inte var bäst att någon tog hem blommorna istället. Så de följde med mig hem <3 
 
Klockan åtta anlände jag hemma till färdiglagad middag. Lyxigt. Det blev stekt lax, blomkål i ugn och hemlagad sås. Mums!
 
Nu ska jag snart ut och springa en runda och sedan ska vi hem till Lars och Lina. Glad Nationaldag! Hur ska ni fira?

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0