Midsommar de fyra senaste åren

Hej kompisar och glad midsommarafton!
 
Hoppas ni har fått sova länge och att vädret bjuder på strålande sol. Medan jag stryker min klänning och försöker göra margaretaflätor i håret kikar vi på hur mina midsommaraftnar har sett ut sedan 2015.
 
2015
År 2015 firade vi midsommarafton hemma hos Sara och Ivan i deras hus i Kågeröd.
 
De hade bjudit in till storfest, satt upp ett gigantiskt tält i deras trädgård och bjudit in alla dom kände nästan.
 
Neja var gravid med Edvin och Sara med Valter <3
 
Och jag var glad i en väldigt olycklig period i mitt liv. Men inte visste jag då att allt skulle lösa sig under en resa till USA ett par veckor senare. Jag var 25 år under den här perioden och tycker personligen att jag blivit lyckligare och mindre vilsen ju äldre jag har blivit. Tycker att livet bara blir bättre och bättre.
 
 
2016
År 2016 var vi ett gäng som firade midsommarafton i Malmö! Vi möttes upp i Slottsparken för att picknicka och spela kubb.
 
Det var 30 grader varmt och strålande väder. Kommer ihåg att jag höll på att svettas ihjäl i min midsommarklänning.
 
På eftermiddagen åkte vi hem till Sarah och Niclas, åt middag på deras uteplats och sjöng snapsvisor.

Hängde här tills klockan blev nästan tre och åkte sedan buss hem i morgonljuset.
 
 
2017
2017 var vi hemma hos Sarah och Niclas i Bunkeflo och valde att picknicka på en gröning istället. Vädret var inte alls lika fint som året innan.
 
Men vi var glada ändå.
 
Senare på eftermiddagen tillkom ett par gäster och vi åt god middag samt spelade spel på Sarahs och Niclas uteplats.
 
Och vi var glada fast att det småregnade ute.
 
 
2018
Förra året var det galet varmt hela sommaren förutom just på Midsommarafton. Då vaknade vi upp till sånt här väder.
 
Men runt lunch började det klarna upp och jag och Dan mötte upp vårt midsommargäng hemma hos Sarah och Niclas i Bunkeflostrand. Vi gjorde som vi alltid gör och satte oss på en gröning i närheten för knyta kransar och leka lekar.
 
Sarah och Johan!
 
Kolla vilket gulligt midsommargäng! Jag hade en rosablommig klänning på mig och var rätt nöjd med min midsommarkrans.
 
Sedan åt vi tills vi dog och umgicks hela natten.
 
I år blir det dock annorlunda! Det är första året vi ska fira hemma hos Carro och Johan i deras hus och det ska bli supermysigt. Hoppas vi kan hänga i trädgården mycket. Annars är planerna att äta mycket sill, leka lekar och dricka cava.
 
Har ni något särskilt inplanerat?

Kommentarer
Postat av: maria

Måste säga att har du passar bra i lugg. Trevlig midsommarafton.

2019-06-21 @ 15:14:31

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0