De sista bilderna från Berlin

Nu river vi av de sista bilderna från Berlin (fast att det snart var en månad sedan vi var där)! Vi kikar på mina mobilbilder samt några av min lillebror Carls som han tog med sin analoga kamera. Den här bilden tog jag på flygplatsen när vi stod och väntade på bagaget. Haha, alltså tyskar har ändå bra humor.
 
Första lunchen i Berlin! Klart det skulle vara en schnitzel.
 
Dessa gullungarna!! Alice och Carl har varit tillsammans i 5 år nu. Sjukt.
 
Vi gick långa och fina promenader i Berlin.
 
Det var en väldigt grön stad! Älskar när städer är lommiga och mysiga.
 
Bästa familjen <3
 
Stannade många gånger upp och tittade på alla vackra byggnader.
 
Ett japanskt körsbärsträd.
 
En kväll skulle jag ner till stan lite snabbt för att köpa kaffe och slogs av att butikerna fortfarande var öppna! Kan vi inte ha det så i Sverige med? Att det är öppet till typ 21 mitt i stan? Ofta stressar jag till en butik efter jobbet pga den stänger 18. Känner självklart också att det finns andra saker som är viktigare här i livet, haha.
 
En morgon stod mamma, pappa och Sös och försökte läsa på en karta hur vi skulle ta oss till vår destination. Dan blev helt förfärad och häpen, sa "Ta det lugnt, I got this" och körde Google Maps istället. Dan hälsar att digitalisering is king.
 
Vi åkte båt på Spree.
 
Förintelsemonumentet <3
 
Parken Tiergarten rekommenderar jag er att besöka! Så mysig och fin.
 
Såg detta när vi var ute och gick en dag och frågade Dan om skylten visade vägen till vårt bröllop, haha.
 
På pappas födelsedag åt vi sååå god mat på en italiensk restaurang som ni vet. Vi beställde lite tapas till förrätt.
 
Och jag åt hemgjord skaldjurspasta till varmrätt, mums!
 
Alice tog den här bilden på tvillingarna <3
 
Berlin by night. Här letade vi efter en bar, men det slutade med att vi gick tillbaka till hotellet.
 
God frukost på mammas födelsedag!
 
Jag köpte en magnet! Ska visa mer om mitt magnet-projekt en annan gång.
 
En förmiddag åkte vi till Stadtmitte.
 
Gick förbi en häftig chokladbutik, som jag knappt fotograferade i.
 
Fler hus <3
 
Checkpoint Charlie Black Box.
 
En del av Berlinmuren.
 
Vi besökte Ramonesmuséet i Kreuzberg och gick förbi den här dörren.
 
Så fina bilder min lillebror tog med sin analoga kamera! Det känns mer äkta och genuint när man tar med en analog kamera på något sätt.
 
Pjuh! Men nu stänger vi Berlin-kapitlet för den här gången. Jag har nog visat alla bilder jag hade nu. Det är definitivt en stad jag kommer att besöka igen!

Kommentarer
Postat av: M

Så många fina bilder! Längtar tillbaka till resan, det var så mysigt!
<3<3<3

2019-05-16 @ 10:17:29

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0