Eurovisionkväll hos Carro

Förra lördagen var det varmt och somrigt och jag var hembjuden till Carro i Bjärred för att titta på Eurovision. Hon hade bjudit hem ett gäng tjejkompisar som också kommer att vara med på hennes bröllop i september. Så kul att träffa alla! Jag klädde i alla fall upp mig i blå jumpsuit från Nakd.
 
Väl hemma hos Carro bjöds det på förbubbel och snacks.
 
Vi bänkade oss framför TV:n på ovanvåningen och höll tummarna för Sverige!
 
Fint gäng som var taggade!
 
Varje år styr Carro upp ett koncept som går ut på att man väljer ett land man vill representera och bjuder på något ät- eller drickbart under tiden landet framför sin låt. Först ut var Maria som hade valt Danmark och serverade hemgjorda smörrebröd under tiden Danmark framförde sin låt.
 
Mums! Älskar smörrebröd.
 
Lina hade valt Sverige! Så när John Lundvik sjöng serverade hon drinkar med Absolut Vodka blåbär och lösgodis. Heja Sverige!!
 
Annie hade valt Grekland och bjöd på tzatziki, gurka, bröd och oliver.
 
Till Israel serverades det pitabröd, hemgjord hummus och sallad. Mums!
 
Louise hade valt Vitryssland och bjöd på hemkokt rödbetssoppa och nötfärspirog. Wow!
 
Carro hade valt Frankrike och lagat boeuf bourguignon. Så gott! Till det serverade hon ett franskt rödvin.
 
Jag hade satt ribban lite lägre, haha. Jag valde Italien och bjöd på mozzarella med tomater och olivolja och serverade prosecco pizzolato till det. Vid det här laget var vi väldigt mätta.
 
Men matresan fortsatte! Serbiens nummer framfördes och Madde bjöd på burek.
 
Till Schweiz låt bjöd Tess på en tobleronemousse. Mums! Gott med lite sött till allt det salta.
 
Den sista låten som vi serverade mat till var Spanien. Då bjöds det på prosciutto och vitlöksbröd. Vilken avslutning!
 
Vi tog den obligatoriska gruppbilden. Här har vi hela Eurovision-gänget!
 
Och så höll vi tummarna för Sverige som tyvärr blev snuvad på vinsten. Attans! Men duktiga var vi, och vilken härlig kväll det blev. Mätt och glad åkte jag hem till Malmö igen. Tack för en fin kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0