Fotografens bilder från bröllopet: Middagen, del 2

Vi kikar vidare på fotografens bilder från vårt bröllop. Här kommer del 2 från bröllopsmiddagen.
 
Vi är så nöjda med Agneshill. Både med maten, servicen och framförallt miljön. Så lommigt och mysigt. Älskade verkligen vår lokal.
 
Mellan tal och de olika rätterna fyllde personalen på glasen och gästerna passade på att ta luft i sommarkvällen.
 
Sedan blev det dags för Sarahs och Niclas tal.
 
Helge och mormor.
 
Fina mamma.
 
Och pappa!
 
Sarahs och Niclas tal var så himla fint. De presenterade Dan som en flaska vin och mig som en snöglob och så pratade de om objekten. Bland annat sa de att vinet Dan är ett vitt vin som inte får stå för länge i solen då det snabbt omvandlas till ett rött vin, haha. Dan bränner sig nämligen väldigt lätt i solen.
 
Fina personer!! Älskar dem så. De var helt fantastiska som toastmasters.
 
Therese.
 
Lars.
 
Nästa tal höll min morbror Ola och hans fru Pia! Ola och Pia är väldigt speciella för mig och jag har varje sommar sedan jag var liten bott lite hemma hos dem i Sölvesborg.
 
Och än idag åker jag och Dan till dem en helg på sommaren för att umgås <3
 
Ola och Pia hade förberett en aktivitet som handlade om kommunikation. Dan skulle förklara hur ett litet legobygge såg ut och så skulle jag bygga ett likadant.
 
Det gick sådär, Dan var inte jättebra på att förklara. "Uppe i kanten ska den gula legobiten sitta", vilken kant, det finns fyra stycken??
 
Men vi fick ihop det och det gick ändå helt OK haha.
 
Skål för oss!
 
Var så himla glad och lycklig hela den här kvällen <3
 
Linnéa, Robin, Carro och Johan.
 
Sedan var det dags för ett quiz som min syster hade förberett. Ja, så kul! Jag älskar quiz!
 
Frågorna handlade såklart om mig och Dan.
 
Jag kunde alla svaren, det ser man på mig här. Så himla nöjd.
 
Men det var många andra som också hade rätt på alla frågor. Hela två bord förutom mig och Dan hade alla rätt, kul!
 
En fråga handlade om vilket New Girl-citat jag kan helt utantill. Så sen fick jag dra hela det citatet för alla, haha.
 
Sedan bättrade vi på sminket och fyllde på glasen lite.
 
Därefter var det dags för min faster Eva och hennes man Per att hålla tal. Eva och Per är dessutom mina gudföräldrar och de höll ett väldigt fint och varmt tal som avslutades med att Per sjöng För kärlekens skull.
 
Och här bröt jag helt och hållet ihop. Grät så mycket.
 
Gick upp och tackade för talet.
 
Och fortsatte att gråta, haha.
 
Det var så himla fint <3 Jag blev så rörd av alla fantastiska tal. Jag vet att jag har många fina personer i min närhet, men det blev liksom så otroligt tydligt den här dagen. Jag kan inte förstå att alla har lagt ner så mycket tid för att hylla oss <3
 
Robin och Neja <3
 
Våra fina gäster.
 
Jaana och Johanna.
 
Solen började sakta att gå ner.
 
Morbror Ola och mamma.
 
Amanda och Regina.
 
Sedan höll Rebbe, Sara W och Neja ett fint rimmande tal. Jag och Sara W har känt varandra sedan vi var fem år, Rebbe har jag känt sen jag var 14 och Neja 15. De skämtade om många roliga grejer från när vi var yngre och sa "Vi kommer alltid att vara järngänget, fast nu är vi mest mammahänget" <3 Haha. Jag tycker det är så fint att man som vänner går igenom olika faser i livet och kanske inte bor lika nära längre, men ännu har varandra kvar. 
 
Sedan var det dags för det här gänget som hade skrivit en låt till oss! Lina, Carro, Sarah H, Johan, Niclas och Lars.
 
De hade gjort om Timon och Pumpas "Mitt i djungeln" och sjöng "Soooooofiiiii, Sofie o Dan, Sofie o Dan" istället för "Wiiiia mammawee", typ haha.
 
Som sedan slutade i ett congatåg ut ur middagslokalen!
 
Så var själva bröllopsmiddagen slut och vi applåderade för all sång och alla fina tal. Och för Sarah och Niclas som höll ihop allt så bra.
 
Faster Eva och kusin Elin.
 
Stor kram!!
 
Joakim och lillebror Christoffer.
 
Inne i lokalen höll personalen på att förbereda bröllopstårtan. Men mer bilder på den och själva bröllopsfesten i ett annat inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0