Tokyo: Igelkottar, frihetsgudinnan och en jätterobot

Det blev fredag vår första vecka i Tokyo och jag och Dan gick upp tidigt för att ta vara på dagen. Vi bestämde oss för att besöka ett igelkottscafé i Harajuku och kanske hinna shoppa lite.
 
Vi gick igenom allén vid Meiji-templet för att komma till Harajuku.
 
Det var 20 grader varmt och det firade jag med tunna strumpbyxor och klänning.
 
Väl i Harajuku lokaliserade vi Hedgehog Café Harry och tog en liten hiss upp till fjärde våningen.
 
Där betalade vi ett inträde som gav oss 30 minuter med två igelkottar och vars en gratis dricka. Jag tyckte att det här djurcaféet kändes okej. Personalen var väldigt noga med hur man skulle hålla och mata igelkottarna och man fick absolut inte använda blixt (såklart) när man skulle fotografera. Det kändes som de hade det ganska bra liksom <3
 
Jag och Dan och en speciell sorts igelkott som jag inte vet vad den hette. Den sov mest hela tiden också.
 
Mina favoriter var de vanliga, vita igelkottarna <3
 
Oh, kolla bara! <3
 
När vi hade gosat klart med igelkottarna och druckit upp vår islatte begav vi oss vidare. Gick förbi Takeshita Street.
 
Här är alltid sååå mycket folk.
 
Vi fastnade vid ett crêpesstånd.
 
Och köpte dessa godingar! Jag hade glass, grädde, banan och kolasås i min.
 
När vi kände oss klara med Harajuku traskade vi ner till Ginza och deras 12 våningars Uniqlo. Både jag och Dan handlade lite. Älskar att Japans byxor och skjortor sitter perfekt på mig och Dan. Annars brukar jag alltid få vika upp ärmarna i skjortor och Dan brukar få lägga upp sina byxor. "Vi är födda i fel land" sa Dan och ja tydligen.
 
Sedan gjorde vi oss i ordning för kvällen och traskade bort till tunnelbanan.
 
För att åka till Odaiba. Titta så himla fräscha Tokyos tunnelbanevagnar är!
 
Vi åt på en restaurang på högsta våningen i Aqua City.
 
Beställde in grillspett och ris.
 
När vi ätit upp hade Dan några saker i Odaiba som han ville att vi skulle titta på.
 
Såsom Rainbow Bridge, som vi förövrigt åkte över för att ta oss till Odaiba.
 
Och Tokyos frihetsgudinna! Har inte riktigt koll på historien kring denna, men tydligen fick japanerna denna också av Frankrike och den har stått i Tokyo sedan 2013.
 
Det viktigaste av allt var dock att vi skulle se den här jätteroboten. Det var nästan hela anledningen till att vi åkte till Odaiba. Dan ville se jätteroboten.
 
Fina, nördiga Dan. Så glad han blev <3
 
Slut på vår första fredag i Tokyo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0