Tokyo: Shinjuku Gyoen Park, Shibuya Sky och 2 mils promenad

Nu ska vi kolla på en av våra första dagar i Tokyo! Den här dagen gick vi över 2 mil.

Vi bodde som sagt i stadsdelen Shinjuku och började dagen med att traska ner till Shinjuku Gyoen Park. Parken har inträdde på cirka 50 kr/person vilket gör att de har råd att hålla den väldigt fin.

Dan älskar parker och WOW den här är svår att slå. Så himla fint. Dessutom var det 21 grader varmt och strålande sol.

Vi gick in i ett växthus där det var så himla fint och så himla varmt, haha.

Hej från oss!

När vi var klara i parken traskade vi vidare till Meiji Jingu Shrine.

Tittade på tempel och tog lite bilder.

Sedan traskade vi vidare till Shibuya.

Stannade och fotograferade överallt för tycker Tokyo är så fint.

Och så köpte vi lite snacks. Isté på flaska och onigiri med lax. Muuuums!

Sedan blev det dags för nästa sevärdhet – Shibuya Sky. STORT tips om ni åker till Tokyo. Det var ett observatorium som öppnade precis innan vi kom till Tokyo, perfekt ju!

Så fint och fantastiskt häftigt. Jag är ganska höjdrädd och tyckte det var läskigt först, men när vi väl kom till toppen kändes det fantastiskt. Som en liten park högt upp i luften.

Efter Shibuya Sky åkte vi ner och gick över gatan till Starbucks för att titta på Shibuya Crossing som är ett gigantiskt övergångsställe. Satt där, drack islatte och tittade på allt folk som gick över gatan.

Sedan var det dags att ta tunnelbanan hem och traskade förbi Hachiko på vägen till stationen.

Det blev kväll och väl på hotellet gjorde vi oss i ordning för middag.

Vi traskade ner till Yoyogi som ligger nära Shinjuku och gick in i den här restaurangen. Ingen aning vad den hette, vi ville bara testa något lokalt.

Dan beställde ramen och jag åt dumplings med ris.

Efter maten gick vi tillbaka till Shinjuku.

Förbi Red Light District.

Och ner till Golden Gai som är små, små restauranger och barer i ett litet område. Barerna rymmer bara 5 pers styck och det är inte alltid turister är välkomna. Vi stannade inte på någon bar utan traskade mest runt i området.

Istället gick vi till en rooftop bar i närheten och drack Irish Coffee. Sedan gick vi hem och lade oss. Detta var den dagen vi promenerade allra mest på hela resan, vi var inte alls lika effektiva de andra dagarna. Det tog lite tid innan vi vande oss vid tanken att vi skulle vara där i 14 dagar och förstod hur mycket tid vi skulle ha att hinna med allt vi ville se. Vi är ju mer vana vid 4 dagars-resor.