Ett onsdagshej

Hej på er! Så tråkigt väder det är i Malmö idag. Det har ösregnat nu på kvällen och jag som gick på stan en sväng med Sarah var alldeles dyngsur när jag kom hem. Men mysigt att byta om till pyjamas, kura ihop i soffan och äta sushi.
 
Har annars en ganska dålig dag idag. Fortsätter snörvla samt är allmänt nere. Men snart är det helg och då får jag dansa till Thomas Stenström, så det blir fint. Tur man har Nima som ligger nära, nära i sängen när man ska sova. Helst på min mage om hon får bestämma.
 
Men något som var fint idag var att min kompis Pierre tog med mig på lunch. Vart ska vi? frågade jag. Saltimporten svarade han. Och vi gick, gick och gick.
 
Och gick lite till, ut till ett industriområde i hamnen.
 
Men sen var vi framme! Och vilken lunch det blev. Vi åt torsk med brynt smör, nypotatis, blomkål och syrad lök.
 
Så himla gott!
 
Pierre är matbloggare och entreprenör under namnet Skitgott, så när man hänger med honom ser det gärna ut såhär haha. Älskar det ändå.
 
Hoppas ni har en fin vecka hittills!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0