Fotografens bilder från bröllopet: Middagen, del 1

Nu ska vi kika på bilder från bröllopsmiddagen. Det var ju en cirka 4 timmar lång middag, så vi har många bilder och får därför dela upp det i lite olika inlägg.
 
Men efter brudskålen sa i alla fall vårt toastpar Sarah och Niclas att det var dags att inta sina platser. Ute i köket hade kökspersonalen redan börjat lägga upp förrätten.
 
Vår dukning!
 
Som ni vet var vårt färgtema vitt och guld med inslag av svart och blommorna skulle vara "ängiga". Är faktiskt jättenöjd med vår dukning. Jag är så himla dålig på sånt här men känner ändå att det blev som jag hade tänkt mig.
 
Och festprogrammet!! Jag fick så många positiva kommentarer om det. Jag hade skrivit en liten "Prata med mig om..." till alla gäster. Till Dan hade jag tex skrivit "Hur länge jag har älskat Bradley Cooper" och till Lina "Allt annat än Science Fiction", haha. Jag hade lagt ner så mycket kärlek och tid på det, så är glad att det var uppskattat.
 
Dags att inta sina platser!
 
Hit bort ska vi.
 
Hej köket!
 
Ute i hallen stod min och tärnornas buketter i vaser.
 
När vi hade fått vin i glaset höll Sarah och Niclas sitt välkomsttal.
 
De hälsade alla välkomna på vår resa mot "oändligheten och vidare" (som jag alltid säger!) och gick igenom lite grundregler. Alltså!! Tycker att de var helt fantastiska <3
 
Det var så vaaaarmt fast att vi hade öppnat upp dörrar och satt in lite fläktar. Men jag är så glad över att det inte regnade!
 
Dags att äta!
 
Förrätten var brioche, confiterad kalvlägg, picklad gurka & ramslöksaioli.
 
Jag tänker att jag visar upp resten av maten som Regina så fint fotograferade, så de här bilderna är hennes. Till varmrätt åt vi citronbakad röding, smörsås, vit sparris, grönkål, gulbeta & nypotatis. Muuums!
 
Och till dessert inkokta rabarber, rabarberconsommé, krispig tosca, jorgubbscréme & karamellglass. Självklart hade vi alternativ till de som hade matpreferenser och allergier.
 
Min kusin Caroline (som fixade mina brudtärnors hår! <3)
 
Dans bror Mats.
 
Joakim och min kusin Hampus.
 
En bit in i förrätten var det dags för det första talet – nämligen pappas tal!
 
Gulliga pappa. Jag både skrattade och grät till hans tal.
 
Min kusin Tesse.
 
Faster Eva.
 
Kusin Caroline och hennes sambo Christoffer.
 
<3
 
Sedan skålade vi och hurrade!
 
Sen höll Dans mamma ett fint rimmande tal.
 
Och strax därefter var det dags för sko-leken. Här frågar Sarah mig och Dan vem som har snyggast rumpa och jag räcker upp min egen sko, haha.
 
Dans faster Ann-Christin.
 
Sedan blev det dags för de här hjältarna att hålla tal. Mina syskon och hjärtepersoner.
 
Jag grät så mycket till det här talet.
 
Och inte bara jag tydligen! Haha Sarah <3 
 
Dör för dem. Vi är så olika och vi kan reta ihjäl oss på varandra, men som jag älskar dem.
 
SKÅL!
 
Middagen fortsätter och minglet lika så. Niclas!
 
Angelica och My.
 
David.
 
Rebbe och Johan.
 
Sarah!
 
Elin, Christoffer och Markus.
 
Jaana, jag och Johanna.
 
Johanna!
 
Sedan kallade Niclas och Sarah oss till våra platser och det var dags för fler tal.
 
Nämligen Dans lillebror Lars!
 
Lars tal var så himla fint och roligt. Och det var så fint att se Dan bli rörd <3
 
Bra jobbat lillebror!
 
Nästa tal hölls av min fina kusin och brudtärna Therese. Fan vilken jäkla pangkusin jag har. Hon är mer som en syster för mig än som en kusin. Hon pratade om hur jag och Dan alltid ställer upp för alla och finns där. Oh, då började jag gråta och så började såklart hon också gråta haha <3
 
Älskar henne så.
 
<3
 
Men nu tar vi en paus och fortsätter med bilder från middagen i nästa bröllopsinlägg. Hang in there hörni, vi har många bilder kvar.

Kommentarer
Postat av: M

Intet öga torrt!! Varje gång jag ser bilder från bröllopet, kommer tårarna!! Älskar er! <3

Svar: <3 <3
Sofie Strandberg

2019-11-01 @ 09:46:22

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0