Fotografens bilder från bröllopet: Vigseln

Vi fortsätter med bröllopsbilder från vår fotograf Emelie. Nu ska vi titta på vigseln och hang in there, det är många bilder. Tänk när vi kommer till middagen, eh haha.
 
Det fanns en del grejer som vi skulle göra på själva bröllopsdagen som jag och Dan inte kunde hålla koll på, eftersom vi hade fullt upp med att göra oss i ordning etc. Så Lina erbjöd sig att hålla koll och jag skickade en hel lista till henne kvällen innan bröllopet. Här går Lars och Lina och tänder ljusen i vigsellokalen till exempel <3
 
I vigsellokalen hade vi pyntat med björkris från mammas och pappas hängbjörk.
 
Och diverse vaser med blommor som vi hade beställt. Vårt blomtema var grönt, vitt och ängigt.
 
På stolarna i vigsellokalen hade vi lagt ut vigselprogram och hjärtkonfetti som skulle kastas på oss efter vigseln.
 
Pontus och min lillebror Carl skulle spela gitarr i början av vigseln och de satt redo och inväntade att allt skulle börja.
 
När klockan närmade sig 15 anlände folk!
 
Alla intog plats och så började vigseln.
 
Carl och Pontus spelade en akustisk version av Photograph som jag och Dan älskar. Vi älskar Ed Sheeran överlag och den här låten ligger oss varmt om hjärtat.
 
Mina brudtärnor började gå in.
 
Fina tjejer <3
 
Och sedan kom vi!
 
Sååå nervösa.
 
Kyrkomusikern samt mina brudtärnor.
 
Dans marskalker.
 
Och vigseln började, så fint att stå såhär blottad inför alla sina nära och kära.
 
<3
 
Pontus sjöng Thinking out loud och både Carl och Pontus spelade gitarr till. Så himla fint!
 
Jag grät och skrattade om vartannat.
 
Fina lillebror.
 
Vi avlade våra löften.
 
Och kysstes. Nu var vi gifta, hurra!
 
Inte ett öga var torrt!
 
Sedan sjöng Lina en akustisk version av Kärleksvisan och Pontus spelade gitarr till. Så fint!
 
Jag grät så mycket.
 
Men sen höll prästen sitt avslutningstal, vi satte på Thomas Stenströms Allt jag har och sprang ut ur lokalen. Nygifta och allt.
 
Så lyckliga.
 
Och vårt härliga gäng efter oss!
 
I nästa inlägg får ni se bilder från brudskålen och minglet innan middagen.

Kommentarer
Postat av: M

Inget öga torrt nu heller! Sååå underbara bilder! <3<3<3

2019-10-18 @ 09:40:09

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0