Lördag, karaokebar och Thomas Stenström

Nu ska vi kika på hur min fantastiska lördag såg ut! Jag och min syster skulle gå och se Thomas Stenström för andra gången i år, haha. Jag älskar ju honom och har sett honom fyra gånger nu. 
 
Gjorde mig i ordning i svart jumpsuit och lackskor.
 
Och en kimono från Lindex! Det här med att shoppa i min egen garderob går ganska bra. Hittar massvis med saker som jag inte använt på ett tag.
 
Var pepp, pepp, pepp. Tog bussen ner till Folkets Park runt 17-tiden och promenerade bort till Bergsgatan.
 
Där mötte jag min syster för att käka lite middag. Vi gick till den japanska restaurangen Yukai!
 
Jag beställde in sushi, misosoppa och rosévin. Mmmmm. Vi åt mycket och länge och pratade om livet, både med- och motgångar.
 
När klockan började närma sig 19.30 traskade vi bort till Babel där konserten skulle hållas. Vi tog en drink i baren, hälsade på bartendern Simon som jag känner och ställde oss sedan längst fram vid scenen. Viktigt med bra platser! Vid 20.30 gick förbandet Hemliga Klubben upp.
 
Och cirka 21.15 kom det här geniet upp!
 
Fantastiska Thomas Stenström. Älskar hans låtar och kan dem utantill, de sitter liksom i ryggmärgen. Det var en extra lång konsert med många låtar, och efter sålde han merch vid sidan om scenen. Då gick jag självklart dit, fick en autograf och en kram och sa att vi spelade hans låt Allt jag har på vårt bröllop. Sedan skämdes jag jättemycket pga otroligt starstruck och behövde gå därifrån genast, haha.
 
Då gick jag och Sös till karaokebaren Azalee och mötte upp Amanda och Johanna. Där tog vi någon öl och lyssnade på folk som sjöng Queen. När klockan var runt 01 var det dags att bege sig hemåt. "Kan vi inte köpa falafel först?" sa jag till min syster och vilken tur att jag gjorde det.
 
För på Bergsgatan utanför Jalla Jalla sprang jag på min idol – ingen annan än självaste Thomas. HERREGUD. Halvsprang fram, frågade om vi kunde ta en bild och sa "jag var på din konsert innan!".
 
Vilken jäkla pangkväll. Bättre än jag någonsin kunnat ana! Köpte sedan falafel och tog bussen hem vid 01.30-snåret. Förväntar mig att springa på mina idoler varje gång jag går ut nu, kan vi säga så? Okej tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0