Kräftskiva på vår balkong

I lördags hade jag och Dan bjudit hem Sarah, Niclas, Carro, Johan, Lars och Lina på en kräftskiva. Det var 27 grader varmt och vi dukade ute på balkongen. Eller, i och med att det alltid blåser hos oss dukade jag och pyntade lite inne på köksbordet först. Det luktade krondill i hela vår lägenhet, haha.
 
På dörren hade vi hängt upp en ballongkräfta, som sig bör såklart när det är kräftskiva. Kan vara den största ballongkräfta som jag någonsin sett. Har i och för sig inte sett så många.
 
Vi dukade fram lite ost, chips och dippa med tångkaviar till försnacks.
 
Klockan 16 ringde det på dörren och vårt gäng kom. Yey, kompisar!
 
Vi drack först lite fördrink och någon timme senare dukade vi fram maten. Förutom signalkräftor, havskräftor och färska räkor hade vi köpt aioli, baguette, ost, västerbottenpaj, sallad etc etc.
 
Vi åt mycket och länge till den här utsikten. Mmmm, Västra Hamnen. Älskar mitt Malmö.
 
Johan, Dan, Lars och Lina.
 
Lina och Carro.
 
Sarah och jag.
 
Sen hängde vi mycket och länge, åt kladdkaka till efterrätt och drack kaffe. Kvällen avslutades med dans i vardagsrummet som sig bör en lördag. Kan det ha varit sommarens sista suck i lördags dessutom? En mycket fin kväll i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0