Skärtorsdagsmiddag

Hej på er! Hoppas ni har en fin påsk hittills. Jag och Dan har en lugn och mysig helg. I torsdags var jag ledig och började dagen med en liten promenix i det härliga vårvädret.
 
Sedan var det dags att städa och fixa lite. Vid 18-tiden skulle jag och Dan har ett par kompisar över på påskmiddag.
 
Dukat och klart!
 
Och jag var mycket, mycket nöjd med min dukning. Servisen är från Cervera och duken samt servetterna från H&M Home.
 
Vid 18-tiden anlände Sarah, Niclas, Lars och Lina och strax därefter dukades middagen fram.
 
Om jag hade stått i köket hela dagen typ? Jajamen. Vi bjöd på hasselbackspotatis, bröd och vitlöksbröd, inlagd rödlök, ost, sallad, räkröra, ägg, kycklingfilé, laxfilé och sparris. Och så hade Sarah och Niclas gjort en västerbottenpaj! Mycket gott om jag får säga det själv.
 
Kolla gulliga kompisar! Sarah, Niclas, Dan, Lars och Lina.
 
Efter en stund kom Carro och Johan också och då spelade vi lite spel och umgicks.
 
Till efterrätt bjöd vi på glass med maränger, hallon, lemoncurd, chokladsås och kolasås.
 
Sen pratade vi och skrattade, och drack lite för mycket vin heh, tills klockan blev sent och det var dags att sova. Älskar det här gänget så mycket. Glad påsk från oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0