Sofie är ute och reser: Paris

God morgon!
 
Jag ber om ursäkt för dålig uppdatering, men jag har nämligen rest till en alternativ värld där det inte finns covid-19 och allt vad det innebär. Jag och min bästa kompis Sarah har landat i Paris och jag tänkte att ni ska få följa med på vår dag!
 
Jag och Sarah landade sent igårkväll i Paris, så vi checkade in på vårt hotell och sov vår första natt. Sedan vaknade vi till 18 grader och strålande sol! Nämen, vad trevligt. Vi lokaliserade ett jättemysigt frukostställe där vi satte oss och lapade sol på uteserveringen.
 
Standardfrukost i Paris: Baguette, croissant, caffè latte, apelsinjuice och sylt. Mmmm. En bra start på dagen.
 
När vi var mätta och nöjda var det dags att turista lite. Vi promenerade längs parisiska gator.
 
Gick förbi gulliga affärer.
 
Och ner till Champs Élysées.
 
Vi tittade på Triumfbågen!
 
Besökte Pont des Arts med alla fina kärlekshänglås.
 
Och poserade framför Seine.
 
Det blev eftermiddag och jag och Sarah tog en kaffe to go. Vi visste ju inte hur länge vi skulle vara i denna alternativa värld, så lika bra att traska vidare och hinna uppleva så mycket som möjligt!
 
Vi gick förbi en fin blomsteraffär.
 
Plöstligt var vi i Montmartre och gick förbin Moulin Rouge. Klart man tar en bild!
 
På vägen hem till hotellet igen fick vi en bra utsikt över Eiffeltornet.
 
Och så passade vi på att köpa med oss macarons till hotellrummet. Perfekt att snacksa på medan man gör sig i ordning!
 
Det blev kväll och vi drack vin som vi kylde i handfatet med is. Vårt hotell som låg i Marais var ett gulligt boutique hotell med en extremt lila fondvägg i varje hotellrum. Jag klädde upp mig i en favoritblus och svarta byxor.
 
Plötsligt började det ösregna, så jag och Sarah sprang till restaurangen som vi hade tittat ut i närheten av vårt hotell. Här kunde inte servitören engelska men vi pekade på det vi ville ha på menyn och det gick ganska bra ändå.
 
Jag åt råbiff och Sarah åt pasta.
 
Kvällen avslutades med vars en Irish Coffee på en mysig uteservering i närheten. Vi tittade ut över regnet och kunde inte förstå att vi var här, i vackraste Paris.
 
Och det var vår semester i Pars. Undra vart vi hamnar nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0