Vecka 34

På vintern brukar jag alltid sova med tre lager täcke. Först ett vanligt täcke och sedan två filtar ovanpå. Det känns tungt och skönt, varmt såklart. Min puls går ner och jag känner mig lugn. På sommaren brukar jag byta ut det mot ett lakan och, beroende på hur varmt det är, en eller två filtar.
 
Men när det är såhär varmt sover jag oroligt. Inte enbart på grund av värmen, utan för att det känns som att jag ska sväva upp och iväg. Trilla av sängen för det finns inget som håller mig på plats. Det är för varmt för flera lager täcke och jag försöker lägga en extra filt över mellangärdet för att känna lite tyngd. Benen och armarna får vara fria.
 
Men jag snurrar och snurrar, slingrar in filt och lakan i benen. Håret blir fuktigt av svett. Jag vill stänga fönstret så jag slipper höra fiskmåsarna utanför, men det går inte. Behöver andas in någon form av lite svalare luft. Klockan ringer 06.30 och det är måndag. Har jag ens sovit någonting?
 
God morgon bloggen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0