23 och 24 december 2020

Låt oss titta på hur min Lillejul och Julafton såg ut!
 
23 december
Den 23 december jobbade jag först halvdag, sedan stack jag och Dan och hämtade min systers bil som vi skulle låna. Det var första gången jag körde själv! Så konstigt det kändes, men det gick bra. Sedan gjorde vi oss i ordning för att åka hem till Dans storebror för lite julfirande.
 
Vi började med ostar och glögg och önskade varandra god jul.
 
Sedan bjöd Ola och Angelica på kalkonmiddag. Strax efter 22 skulle jag köra hem i dimma!! Självklart att det skulle bli världens dimma första gången jag skulle köra själv, haha. Men det gick bra! Och framförallt var det en väldigt mysig lillejulsmiddag.
 
24 december
På Julafton gick jag och Dan upp klockan 08 för att morgna oss ordentligt och slippa stressa. Jag kokade kaffe och tände granen.
 
Och alla adventsljusstakar såklart.
 
Detta hörn är nog mitt favorithörn i lägenheten just nu.
 
Vi tände alla fyra ljus och tittade på julkalenderns sista avsnitt. Visst var årets julkalender väldigt fin?
 
Klockan 13 anlände vi hemma hos mamma och pappa i Löddeköpinge. Jag tog obligatorisk outfit-bild vid granen.
 
Dan, Sös och jag.
 
Mamma hade dukat så fint. Vi var 6 personer på Julafton.
 
Men under granen låg det många paket ändå minsann!
 
Vid 13.30 var julbordet serverat. Dags att äta!
 
Efter maten tittade vi på Kalle och sen tyckte vi att det dags för en liten promenad.
 
Så mysigt att strosa runt och ta en liten promenad på Julafton tycker jag. Man sitter ju mest ner annars.
 
När vi kom tillbaka var det dags för pecannötspaj som jag hade bakat och tagit med. Och så öppnade vi julklappar.
 
Så ringde vi Carl, Alice, Christoffer och Annie som inte firade jul med oss och hälsade god jul <3
 
Och så var vår julhelg. Vilken lugn, fin, intim och genuin jul det var. Jag tycker inte att det gör något att vi inte kunde vara hundra pers på våra tillställningar. Utan vi fokuserar på kärnan, och det är ändå det viktigaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0