Lördag och söndag: Strandbergskt julfirande och fjärde advent

Hej på er! Hoppas ni har haft en fin jul. Det var inte meningen att det skulle bli ett så långt uppehåll här på bloggen, men tiden räckte inte riktigt till. Vi ska i alla fall spola tillbaka tiden till förra helgen, när jag firade jul med min familj.
 
Jag gjorde mig fin i en vit klänning från H&M och hade en röd rosett i håret.
 
Vi packade ner våra julklappar och finbubblet och åkte hem till mamma och pappa. Efter lite fika och kaffe klädde vi granen.
 
Och sedan var det dags för julbord! Så mycket gott här.
 
Efter vi ätit spelade vi julklappspelet.
 
Lillebror Christoffer med sin sambo Annie.
 
Och så var det dags för de vanliga julklapparna att delas ut. Eftersom vi inte skulle ses allihop på julafton, bytte vi några julklappar redan den här kvällen. Christoffer var mycket fin som tomte, haha. Sedan umgicks vi tills det blev sent och det var dags att åka hem.
 
På söndagen var det fjärde advent. Vi tände det sista ljuset, och tittade på Hjem til jul säsong 2.
 
Och sedan FaceTime:ade jag med Desirée, Johanna och Amanda. Så fint att se dem <3 Har inte träffat dem på jättelänge. Men skönt att man kan hålla kontakten såhär.
 
Ett par dagar senare var det riktiga julafton, men mer om det i ett annat inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0