Spotify wrapped: 2020

Spotify har äntligen släppt sin summering för 2020! Jag älskar att titta på detta och summera mitt musikår. Vi kikar.
 
Inte jättechockad över att det mestadels var pop som spelades i mina högtalare. Kan man tro att jag växte upp i en proggfamilj?
 
Men detta blev jag rätt chockad över! Min mest spelade låt i år var Stay från Dirty Dancing, haha. Vet att jag tittade på Dirty Dancing i början av året och att jag sedan har lagt till låten i några av mina spellistor.
 
53 gånger hag jag spelat den :O Den är ju sjukt bra, haha. Springer också ganska ofta till den.
 
Serien Normal People gjorde också intåg i min musikupplevelse i år genom låten Make you feel my love med Ane Brun. Så fin låt!! Och självklart är bästa Thomas alltid med på min topplista.
 
En annan favoritlåt!
 
Dan hatar när jag spelar 60-tals musik hemma, men jag älskar det. Inte konstigt att det blev mitt favoritårtionde.
 
Det här däremot tycker jag är lite jobbigt att erkänna, haha. Det känns som att jag visar upp en del av min dagbok. Benjamin Ingrosso har jag "lyssnat på i smyg" när jag gått långpromenader och Taylor Swift blev jag lite smått besatt av efter att ha sett hennes dokumentär Miss Americana på Netflix. Båda är riktigt grymma, så det är bara att stå rakryggad! Att Billie Eilish var i toppen gjorde mig lite förvånad, men gillar henne mycket också.
 
29 156 minuter totalt. Tack 2020 för att du åtminstone kunde förgylla mitt liv med fin musik. Hur såg ert Spotify Wrapped ut?

Kommentarer
Postat av: MK

På min Wrapped lista så var mina topp fem: Veronica Maggio (hon är alltid etta), Victor Leksell (ny favorit), Molly Sanden (blev förvånad över detta), Glee cast (hahah gillar fortfarande låtarna därifrån väldigt mkt) och 5 seconds of summer (lite förvånad att dem inte kom högre upp, borde ha varit nr 3). Och min mest lyssnade låt i år var Lalehs; "Det kommer bli bra", vilket är ju rätt fint och hoppfullt med tanke på detta år!

Postat av: MK

På min Wrapped lista så var mina topp fem: Veronica Maggio (hon är alltid etta), Victor Leksell (ny favorit), Molly Sanden (blev förvånad över detta), Glee cast (hahah gillar fortfarande låtarna därifrån väldigt mkt) och 5 seconds of summer (lite förvånad att dem inte kom högre upp, borde ha varit nr 3). Och min mest lyssnade låt i år var Lalehs; "Det kommer bli bra", vilket är ju rätt fint och hoppfullt med tanke på detta år!

Svar: Älskar Spotify Wrapped! Så roligt att se vad man har lyssnat mycket på!
Sofie Strandberg

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0