Februarikläder: Mest skjortor och någon klänning

Nu ska vi prata kläder!
Jag har sett att det är många som gör klädutmaningen #säkerstilchallenge. Den verkar ju rolig och så himla bra! Jag har själv inte hoppat på den, men försöker som ni vet rota i min garderob och att inte handla för mycket.
 
Men visst är januari och februari så tråkigt rent klädesmässigt? Det är kallt och mörkt, grått och trist. Men klä sig i något måste man ju, och just nu hittar jag mycket inspiration i mina skjortor. Försöker också att tänka "lager på lager" så att man inte ska frysa ihjäl.
 
Såhär har mina klädval sett ut på sistone.
 
Förra veckan rotade jag fram en av mina favoritskjortor, svarta kostymbyxor och en svart kofta.
 
Matchade skjortan med en scrunchie i samma bruna nyans. Älskar scrunchies just nu. Inte Dan dock, då de trillar ner i handfatet varje gång han öppnar badrumsskåpet heh.
 
Det finns säkert någon kod som säger att man inte får bära svart och brunt ihop, men äsch!! Jag tycker det är snyggt.
 
På tal om att inte få matcha färger – mörkblått och svart är ju också no no. Vem är det som kommer på de här reglerna egentligen?
 
Min skjorta kommer från H&M och min älsklingskofta köpte jag i London för tre år sedan
 
Om jag hade haft en uniform tror jag att den hade sett ut såhär: jeans från Gina Tricot och skjorta från H&M.
 
Svart tunika från Visual Clothing Project och blå jeans är en favorit annars.
 
Den här skjortan lyckades jag knipa på rean i januari och har använt den flitigt. Den är perfekt att ha på kontoret och springa på möten i.
 
Även den är från Visual Clothing Project och är inhandlad på MQ.
 
I lördags hade vi Carro och Johan på besök och då får man passa på att klä upp sig. Köpte den här klänningen i julas och tror jag kommer att använda den mycket till våren också tillsammans med vita sneakers.
 
Och det är vad jag har rotat fram i min garderob på sistone.
Gör ni klädutmaningen #säkerstilchallenge eller något liknande? Dela i så fall gärna med er av era bästa tips!

Kommentarer
Postat av: Svensson

Mycket fina fötter i nylonstrumpor 🙌

2022-12-26 @ 06:42:04

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0