Lite från veckan

God morgon!
 
Det är lördag och jag har äntligen sovit ut ordentligt. Har sovit så dåligt i veckan, men inatt sov jag som en stock. Sitter just nu och dricker morgonkaffe och tittar på nyhetsmorgon. Idag ska jag fira min födelsedag med min familj och släkt, kul!! Är så pepp. Ska snart sticka ner till Partyland och hämta mina ballonger.
 
Men först ska vi kika lite på hur min vecka har sett ut.
 
Jag hade egentligen tänkt laga Parmesanpolenta med Svampragu i veckan, men så hade vi nästan allt hemma till Sofia Woods pasta med hemgjorda tomatsås. Så jag lagade den istället och MUMS. Den var så god.
 
I veckan kom också äntligen vår fönsterputsare! En dag sa jag till Dan att nej jag gör inte det här längre. Våra fönster blir så snabbt skitiga, det är bara jag som putsar dem och det blir inte ens bra. Så sagt och gjort beställde jag fönsterputs och nu ska de komma hem till oss var 8:e vecka. Perfekt! Såhär såg det ut innan fönsterputsaren hade kommit, heh.
 
Och såhär såg det ut efter, hej alla där ute! Är obeskrivligt glad över mina rena fönster.
 
Fönsterputsaren kom hem till oss på lunchen, så jag stack hem och släppte in honom och skulle sedan tillbaka till kontoret. När han hade putsat utsidan av vårt köksfönster kunde han inte stänga det igen. Äsch lämna det sa jag, jag fixar det. Men det kunde jag inte alls? Fick inte igen det. Upptäckte att det hade hoppat ur sitt gångjärn.
 
Fick panik och ringde vaktmästaren som sa att han skulle komma ett par timmar senare. Kunde alltså inte stänga fönstret och fick sitta med det öppet så länge.
 
Jag som skulle tillbaka till kontoret fick bara konstatera att jag fick jobba hemma på eftermiddagen. Nummer 1: Skönt att jag bor nära kontoret. Nummer 2: Skönt att jag har ett jobb där jag kan jobba hemifrån när det är sådana här situationer. Nima var rätt nöjd och hängde med mig i köket som sällskap. Sen kom vaktmästaren, konstaterade att fönstret var sönder och att en fönsternisse behövde komma och laga det. Han hjälpte mig i alla fall att stänga fönstret och sedan felanmälde han det. Tack, tack. Slutet gott, allting gott.
 
Det blev fredag. Det var sol! Fönstret var stängt! Jag var pepp!
 
Var helklädd i svart dagen till ära.
 
Promenerade till jobbet 08.15. Hej våren, där borta är du!
 
Klipp till min lunch där jag gjorde ett par ärenden på stan. Så skönt med en ordentlig lunchpromenad.
 
Det blev fredagkväll och jag och Dan hade en myskväll planerad. Först handlade vi väsentliga grejer som pepsi, kattmat och choklad. Nima ska ju ha sitt också såklart.
 
Till kvällsmat åt jag en laxsallad från ICA med chilimajonnäs och så tittade vi på Talang. 22.30 släckte jag lampan och somnade.
 
Nu är det lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0