Fredagskväll med skaldjurspasta och Så ska det låta

I fredags var vi hembjudna till Caroline och Martin i Tygelsjö! När våra vänner Carro och Johan gifte sig satt vi vid samma bord som Caroline och Martin samt Madde och Fredrik. Under bröllopet delades det ut 12 kort med uppdrag där olika personer skulle bjuda Carro och Johan på en aktivitet. På så sätt skulle brudparet bli bjudna på en grej i månaden under deras första år som gifta. I januari var det Carolines och Martins tur och de skulle bjuda Carro och Johan på en januarimiddag. Då kom de på den briljanta idén att bjuda mig, Dan, Madde och Fredrik på middagen också som en överraskning. Kul! Klockan 17.30 anlände jag och Dan hem till värdparet och strax därefter kom Madde och Fredrik.
 
Vid 18 knackade Carro och Johan på dörren och när de hade kommit in i köket hoppade resten av gänget fram. SURPRISE!! "Jag har aldrig blivit såhär överraskad" sa Carro. Inte ens på din möhippa? undrade jag. "Nej" svarade hon, haha. Vi blev bjudna på tapas och prosecco och minglade i köket en stund.
 
Till middag hade Martin lagat skaldjurspasta med bland annat pestogratinerade musslor. Muuuums alltså.
 
Och så lite riven parmesan till det. Otroligt gott.
 
Och till efterrätt blev det glass, bär och choklad.
 
Efter maten spelade vi ett musikquiz i stil med Så ska det låta som värdparet hade förberett. Vi körde killarna mot tjejerna, och tjejerna vann såklart. Men med Carro i sitt lag vinner man oftast musikquiz om jag ska vara ärlig.
 
Och här har vi hela gänget. Tack Caroline och Martin för en fin fredagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0