Lite från mellandagarna

Gott nytt år!!
 
Detta blir bloggens första inlägg på det nya decenniet. Galet!
Hoppas ni hade en bra nyårsafton.
 
Vi kickar igång januari med att kika på vad jag har gjort i mellandagarna.
 
Den 22 december var det fjärde advent och jag var hembjuden till min granne Sandra för att titta på Bonde söker fru och äta lyxfrukost. Hon hade fixat så fint!
 
Sedan stack jag till frisören, klippte mig och lade i en nyansering. Dessutom fick jag håret lockat. Var mycket nöjd med resultatet.
 
Det blev julafton och vi fick presenter. Av min lillebror fick jag den här fina grå linneduken från H&M Home. Slängde på den direkt när jag kom hem.
 
Annandag jul, alltså 26 december, åkte jag och min syster till Lund för att träffa vår barndomskompis Joakim. Vi gick till Inkognito och fikade.
 
Gulliga Sös och Joakim i mysiga Lund. Vi pratade om känslor och livet, som man sig bör annandag jul.
 
På kvällen hade jag och Dan en myskväll med rökta räkor och plock. Mmmmm.
 
Tände ljus och tittade på Harry Potter.
 
Hittade den här på Instagram och kände igen mig så, haha.
 
Den 28 december åkte jag och Dan, Sös, lillebror Christoffer och mamma och pappa till min mormor i Kristianstad. Hon bjöd på glögg och ost när vi kom.
 
Det var strålande sol och fin utsikt från min mormors balkong.
 
Sedan blev vi bjudna på både varmrätt och efterrätt. Mormor hade dukat så fint, "det är nyårstema" förklarade hon <3
 
Och så tittade vi en sista gång på hennes utsikt från balkongen innan vi tog tåget hem igen.
 
I söndags, 29 december, åkte jag till Helsingborg för att träffa Regina och Caroline.
 
Vi drack bubbel och åt middag på Firavin. Det var en så himla trevlig kväll. Vi satt och pratade, pratade och pratade som man gör när det är en riktigt bra kompisträff.
 
Plötsligt blev det nyårsafton och sedan låg jag död i soffan den 1 januari. Men igår träffade jag Sarah och Carro för att luncha och se Frozen 2 på bio. Vi åt lunch på AB Småland och planerade en sommarresa.
 
Vilka fina dagar hittills och än är ledigheten inte slut! Hur nyårsafton såg ut visar jag i ett annat inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0