Tokyo: Ikebukuro, purikura och vår sista dag

Så blev det vår sista dag i Tokyo. Vår resebudget började sina och vi hade nästan checkat av allt vi hade på vår to do-lista. Självklart finns det ännu mer att göra och se i Tokyo, men med en någorlunda tom plånbok kände vi oss ganska redo för att åka hem igen. Men! Först tyckte vi att det kunde vara kul att utforska stadsdelen Ikebukuro, så dit åkte vi.
 
Ikebukuro är en stadsdel som inriktar sig mer på teknik, precis som Akihabara. Men jämfört med Akihabara är liksom inte män enbart målgruppen. Det var i alla fall strålande sol och vårt mål för dagen var köpcentret Sunshine City.
 
Och här är det! Det var mycket, mycket folk. Här traskade vi runt, gick i pokémonbutiker och tittade på en artistgrupp med tjejer som sjöng jättegulliga låtar med värsta koreografin. När vi var klara med Sunshine City var vi sugna på lunch.
 
Dan hade läst bra recensioner om Go Go Curry så vi tänkte att det får vi testa innan vi åker hem! Jag åt den friterad kycklingen. Jag vet, det ser inte jättegott ut. Men det var det, lovar.
 
På kvällen orkade vi inte göra så mycket, men jag hade en grej kvar på min bucket list. Nämligen att ta purikura! Purikura är foton man tar i en liten lokal med jättemånga fotoautomater, och så kan man piffa till fotona med diverse effekter. I alla fall så letade vi upp en i Shibuya, tog tunnelbanan dit och gick över Shibuya Crossing för sista gången på resan <3
 
Och såhär blev det! Haha, så himla gulligt. När vi tog bilderna fanns det en skärm som visade hur man skulle posera, och sedan kunde vi lägga på effekter såsom större ögon, smink etc. Orkar inte så söt Dan är på de här bilderna! Och så var även den här söndagen slut, vi åkte tillbaka till hotellet och packade. Sedan somnade vi strax innan klockan ringde mycket tidigt på måndagsmorgonen.
 
Så flög vi hem till Sverige igen. Eller, först flög vi till Finland och sedan Sverige. Men vilken resa det var! Helt fantastiskt. Jag älskade det så mycket, men främst älskar jag hur kul jag och Dan hade tillsammans.
 
Tack Tokyo för att du var så fin, jag hoppas att vi ses snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0