50 + 60-års kalas i Sölvesborg

Oj, oj nu har jag så mycket bloggmaterial att gå igenom. Vi är hemma från Göteborg igen och Malmö bjuder för tillfället på växlande molnighet och regn. Perfekt för att blogga med andra ord! Nu ska vi skruva tillbaka klockan till förra lördagen, när jag, Dan och Sös körde upp till Sölvesborg för att gå på 110-års kalas!
 
Min morbror fyllde 50 år och min moster 60. Med tanke på Corona var det endast de närmsta i släkten och vi skulle vara ute i min morbrors trädgård hela kvällen. Tack och lov bjöd Sölvesborg på strålande sol och 24 graders värme.
 
Världens bästa Pia!
 
Min kusins hund Frans var också med på kalaset.
 
En del av den fina kusinskaran. Tesse med sin dotter Moa och Carro med sin son Dylan <3
 
Här kan man hänga ja. Ett favorithörn i Olas och Pias trädgård.
 
Jag var kalasklädd i klänning från Gestusz.
 
Det bjöds på plockmat och potatisgratäng.
 
Gulle-Dan och min morbror Ola.
 
Tesse och Moa matchade så fint i leopardmönstrade klänningar. Tesses klänning kommer från H&M och Moas från Mini Rodini om någon undrar!
 
Och här har vi födelsedagsbarnen. Moster Carita och morbror Ola! Hipp hipp hurraaaaa!
 
Det blev dags för tårta.
 
Och barnen började sakteligen bli trötta.
 
Det blev mörkt och killarna hade svårt att öppna en bag-in-box. Bra att man kan hjälpas åt! De hade missat plastflärpen under kranen. Lätt hänt om man är nybörjare (hehe).
 
Avslutade kvällen och det här inlägget med en toalettselfie. Så körde vi hem till Malmö igen efter en mycket fin, kärleksfull och varm sommarkväll.

Kommentarer
Postat av: M

Missa plastflärpen kan man ju inte göra!! Hihi 😂🤪

2020-07-25 @ 17:33:20

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0