Fredag och lördag: Middag i Smygehamn och 30-års fest i Kågeröd

Vi kikar på hur helgen har sett ut.
 
Fredag
I fredags gjorde jag mig i ordning, tog en gigantisk hortensia under armen och gick till bussen.
 
Jag mötte upp Desirée och Amanda vid tågstationen. Dags för en utflykt till Smygehamn!
 
Johanna och Steve har nämligen köpt hus där och bjöd hem oss på middag.
 
Vi korkade upp vinet, pratade semesterplaner och om hur de trivs i den mysiga byn.
 
Till middag serverades det pasta med hemgjord tomatsås, sallad och burrata. Alltså lägg av så gott.
 
Efter maten gick vi en promenad i byn och ut mot fälten.
 
Skåne <3
 
Till efterrätt bjöd Desirée på hemgjord rabarberpaj och så blev det kanelbullar från Smygehamns bageri! Tack Johanna och Steve för en mysig fredagskväll.
 
Lördag
Det blev lördag och jag hade en fullspäckad dag framför mig. Först promenerade vi ner till stan och handlade blommor hos Blomsterpigan.
 
Sedan satt jag tre timmar på introduktionsutbildningen på min körskola. Nu kan jag övningsköra privat också!
 
Efter kursen slängde jag och Dan oss på tåget mot Kågeröd. Sara och Ivan skulle ha 30-års fest!
 
Det regnade inte, men gud vad kallt det var. Vad händer med sommaren??
 
Hunden Stella var gosig!
 
Efter middagen var det dags för tipsrunda.
 
Det var frågor blandat om 90-talet och om Sara och Ivan.
 
Efter tipsrundan och lite fler lekar sjöng vi för födelsedagsbarnen.
 
Och sedan bjöds det på kaffe och paj.
 
Hej!
 
Festen hölls i Ivans pappas lada och de hade dekorerat den så fint.
 
Så öppnade födelsedagsbarnen presenterna och kvällen avslutades med lite dans innan det var dags att åka hem.
 
Vilken fin helg det blev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0