Onsdag och torsdag i Göteborg

Det blev onsdag i Göteborg och vi vaknade upp till strålande väder. Hotell Pigalle har denna fantastiska takterrass och här skulle vi äta frukost.
 
Åt tills jag kunde rulla, som ni förstår.
 
Sedan gjorde vi oss i ordning och begav oss ut på stan. Vi hade bokat biljetter till Paddan!
 
Paddan är en turistbåt i Göteborg. Den åker runt i kanalen och så berättar en guide om lite historia, byggnader etc. Mycket fint.
 
Hej Göteborg!
 
Vi åkte under gulliga broar.
 
Och tittade på ett par skepp. Vi såg till och med en säl i havet.
 
När åkturen var slut shoppade vi lite och sedan promenerade vi ner till Haga.
 
Där åt vi världens största kanelbulle på Café Husaren. Måste säga att den var väldigt god. Saftig och inte det minsta torr.
 
Tyckte att Haga var ett så mysigt område att strosa i.
 
Vi gick förbi huset som agerar som Djurgårdskällaren i TV-serien Vår tid är nu!
 
Tydligen spelades mycket av den in i Göteborg.
 
Efter Haga gick jag och Dan till Palmhuset i Trädgårdsföreningen.
 
Wow! Rekommenderar att gå hit om man har vägarna förbi. Dessutom var det gratis inträde.
 
På kvällen gjorde vi oss i ordning och tog en drink på takterrassen. Jag och Sarah matchade i mörkblått <3
 
Sedan tog vi oss ner till Haga igen.
 
Vi hade bokat bord på restaurang Sjöbaren. Niclas och Dan var nöjda.
 
Jag beställde fiskgratäng. Alltså GÖTEBORG vilka fiskrätter ni levererar.
 
Sarah åt räkor med bröd, såser och västerbottenpaj.
 
Vi avrundade hela kalaset med kaffe, efterrätt och dessertvin. Efterrätten var en svensk tiramisu med rabarber, jordgubbar och ricotta. Wow!
 
Mätta vandrade vi hem genom en sommarmysigt stad.
 
På torsdagen vaknade vi upp till samma soliga väder och samma fantastiska frukost. Ja, jag har mest ätit mig igenom den här semestern.
 
Innan vi körde hem till Malmö igen åkte vi ut till Saltholmen för att njuta av havsluften. Tack fina Göteborg, du var fin, mysig och alldeles underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0