Semesterdagar: Glass, promenadstråk och Tomatens hus

Förra veckan var min första semestervecka och jag hann göra massor.
 
På måndagen firade jag och Carro att vi båda gått på semester genom att sitta på deras trädäck och äta lunch. Vattenmelonsallad med fetaost och surdegsbröd. Mmmm.
 
På tisdagen gjorde jag inte många knop. Gick till Emmaus och letade tallrikar och åt sedan glass på stan. Det ösregnade men har man semester ska man banne mig äta glass!
 
På onsdagen var det soligt igen så jag promenerade förbi mitt favoritstråk i Västra Hamnen.
 
Mötte sedan upp Sarah på stan och åt glass igen! En glass om dagen säger man ju.
 
På kvällen köpte jag hem mat från Köket Lu. Rekommenderar deras Mantaos med grillad anka och woken Biff Chow Ho Fun! Här ser ni förresten en glimt av mina loppisfynd.
 
På torsdagen hade jag och Carro bokat in en utflyktsdag.
 
Det var sol och ganska varmt och vi passade på att ta bilder i trädgården.
 
Snart kommer bebis!! <3
 
Vi körde ut till Vallåkra.
 
Till Tomatens hus!
 
Vi fick ett bord på deras uteservering.
 
Och beställde deras berömda tomatpaj. Mums! Sedan strosade vi runt, köpte vars en Dahlia och sedan körde vi vidare.
 
Till butiken Enkla ting, som inte låg långt bort från Tomatens hus.
 
Plötsligt var det fredag och då åkte jag till Smygehamn, men mer om det i nästa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0