Torsdag i Kristianstad

I torsdags hade jag bokat in en heldag hos min mormor! Jag gjorde mig i ordning på morgonen och övningskörde.
 
Men sen packade jag ihop mig och tog tåget till Kristianstad.
 
Min mormor och hennes särbo Helge mötte upp mig vid tågstationen och så gick vi till restaurang Smaca där mormor hade bokat bord. Vi beställde vars en dagens som var friterad torsk, mums!
 
Efter lunchen tog vi en långpromenad, ner till Naturum.
 
Fina mormor <3
 
Vi gick vidare till Tivoliparken.
 
Och den fina Hälsoparken.
 
Där det växte kronärtskocka!
 
Och andra fina blommor.
 
Vi gick ner mot teatern.
 
Och vidare hem till mormor. Där hängde vi på hennes balkong, drack vin och åt snacks.
 
Vädret sprack upp, det blev soligt och vi satt på balkongen ett par timmar. Vi pratade mycket och länge om allt möjligt, livet.
 
Vi 19-tiden vinkade jag hej då till mormor och mötte upp min barndomsvän Joakim som också bor i Kristianstad. Vi satte oss på en uteservering och umgicks, och sen var min heldag i Kristianstad slut. Vilken fin torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0