Vår Malmödag

I lördags vaknade jag och Dan upp och tänkte "vad ska vi göra idag??". Dan ville gå i affärer och jag ville göra en massa olika saker. "Kan vi inte ha en Malmödag och göra saker som vi inte gjort tidigare, samtidigt som vi går lite på stan?" frågade jag Dan och jo såklart! Det skulle vi ju göra. Turista i vår egen stad, vad kul! Vi gjorde oss i ordning.
 
Och vid 12-tiden promenerade vi ner till Malmö Saluhallen för att testa Favvo Glass som jag hört så mycket gott om.
 
Så många goda smaker! Vad ska man välja?
 
Jag tog en kula yoghurtglass med smak av limoncello och en kula saltkola. WOW vilken glass, måste hit snart igen.
 
Medan vi åt glassen promenerade vi ner till Slottsparken och Slottsträdgården. Man kan inte ha en Malmödag med Dan utan att besöka en park.
 
Sommar <3
 
Från Slottsparken promenerade vi till stan och gågatan. Dan ville köpa shorts och skor. Alltså att gå i skobutiker tycker jag typ är det tråkigaste som finns. Jag går oftast in, provar ett par, köper och går ut igen. Vill inte gå runt och känna och klämma.
 
Vi promenerade upp mot Triangeln, svängde av på Östra Rönneholmsvägen och gick in på bageri Leve. Har hört mycket om deras berömda munkar, så dem var vi såklart tvungna att testa.
 
Det blev med vaniljkräm och rabarbersylt. LÄGG AV. Vi satte oss i miniparken vid Malmö Opera och åt.
 
"Kan vi inte gå inom Malmö Konsthall?" frågade jag och jo det skulle vi såklart!
 
Så lite folk här denna soliga dag. Kanske inte så konstigt.
 
Vi gick runt och tittade lite och gick sedan vidare.
 
Mot Möllan! Vid den här tiden tänkte vi egentligen äta på restaurangen Opopoppa, men de öppnade inte förrän 17. Så vi fick ändra om vår plan lite.
 
Vi gick till Far i Hatten och drack orange naturvin.
 
Sen tänkte vi att vi skulle gå till Möllans ost, men de stängde klockan 15. Vad tusan! "Vi går till Metro och tar ett glas" sa jag, men de öppnade inte förrän 17 de också?! Vi satte oss på Nyhavn och drack cava. Nyhavn kan man alltid lita på.
 
Och när klockan slog 17 hängde vi nästan på låset på Opopoppa! Haha.
 
Har velat testa deras pizzor så länge och äntligen var det dags!
 
Jag och Dan beställde in vars två slices. Dan valde två med tomatbas och jag tog två bianco.
 
Alltså MUMS. Otroligt gott. Hit måste vi gå igen!
 
Sen kände vi oss ganska redo för att åka hem. Vi avslutade dagen med ett kvällsdopp på Scaniabadet i Västra Hamnen. Tack Malmö för att du är så fin <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0