Midsommar 2015-2019

Hej kompisar!
 
Imorgon är det midsommarafton och jag är faktiskt ledig idag. Förbereder en del inför imorgon och peppar midsommarhelgen.
 
Men innan vi checkar ut helt för ledighet ska vi givetvis kika på hur mina midsommaraftnar har sett ut sedan 2015.
 
2015
År 2015 firade vi midsommarafton hemma hos Sara och Ivan i deras hus i Kågeröd.
 
De hade bjudit in till storfest, satt upp ett gigantiskt tält i deras trädgård och bjudit in alla dom kände nästan.
 
Neja var gravid med Edvin och Sara med Valter <3
 
Och jag var glad i en väldigt olycklig period i mitt liv. Men inte visste jag då att allt skulle lösa sig under en resa till USA ett par veckor senare. Då var jag 25 år och tycker personligen att livet bara blir bättre och bättre.
 
 
2016
År 2016 var vi ett gäng som firade midsommarafton i Malmö! Vi möttes upp i Slottsparken för att picknicka och spela kubb.
 
Det var 30 grader varmt och strålande väder. Kommer ihåg att jag höll på att svettas ihjäl i min midsommarklänning.
 
På eftermiddagen åkte vi hem till Sarah och Niclas, åt middag på deras uteplats och sjöng snapsvisor.
 
Hängde här tills klockan blev nästan tre och åkte sedan buss hem i morgonljuset.
 
 
2017
2017 var vi hemma hos Sarah och Niclas i Bunkeflo och valde att picknicka på en gröning istället. Vädret var inte alls lika fint som året innan.
 
Men vi var glada ändå.
 
Senare på eftermiddagen tillkom ett par gäster och vi åt god middag samt spelade spel på Sarahs och Niclas uteplats.
 
Och vi var glada fast att det småregnade ute.
 
 
2018
2018 var det galet varmt hela sommaren förutom just på Midsommarafton, såklart. Då vaknade vi upp till sånt här väder.
 
Men runt lunch började det klarna upp och jag och Dan mötte upp vårt midsommargäng hemma hos Sarah och Niclas i Bunkeflostrand. Vi gjorde som vi alltid gör och satte oss på en gröning i närheten för knyta kransar och leka lekar. Detta måste jag säga är en av mina favoritmidsommaraftnar (säger man så? haha)! Alla var så pepp och glada och vi lekte lekar heeeela dagen.
 
Sarah och Johan!
 
Kolla vilket gulligt midsommargäng! Jag hade en rosablommig klänning på mig och var rätt nöjd med min midsommarkrans.
 
Sedan åt vi tills vi dog och umgicks hela natten.
 
 
2019
Förra året var också en riktig pangmidsommarafton! Den ligger på delad 1:a plats med 2018, om man nu ska rangordna dem. Då började en ny tradition, vi firade midsommar i Carros och Johans hus! Och vet ni, jag ska ta en likadan bild som jag gjorde här över så ska ni få se. De har nämligen totalrenoverat och dessutom byggt ett trädäck, så nu ser det helt annorlunda ut.
 
Jag var i alla fall alldeles bröllopskär i den här mannen som jag snart skulle gifta mig med. Det var verkligen ALLT jag kunde tänka på. Det var sjukt. 
 
Vi gjorde som vi brukade och började med lunch ute i solen.
 
Och så band vi fina kransar såklart. Vi blir bättre och bättre med åren måste jag säga!
 
Världens bästa Sarah.
 
Lars och Sös!
 
Gullig tjej som var pepp på livet och sommaren!
 
Vi lekte lekar.
 
Tog gruppfoto.
 
Och satt ute i solen och pratade om livet.
 
I år ska vi också vara hemma hos Carro och Johan, fast i en lite mindre skara. Vi ska försöka vara ute så mycket det går och det blir inga kramar. Men det kommer vara alldeles underbart ändå. Håll tummarna för att det inte ska regna!
 
Glad midsommarhelg på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0