Jag fyller 30: Del 2, självaste födelsedagen

Nu ska vi titta mer på mitt födelsedagsfirande! På självaste födelsedagen tog jag semester, vaknade upp tidigt ändå och drack morgonkaffe i soffan framför nyhetsmorgon. Sedan hade jag bokat tid hos min naprapat. Måste ta hand om denna arma kropp nu när man är 30 och allt.
 
Därefter gjorde jag mig i ordning, tog på min nya jumpsuit och åkte sedan bussen ner till stan.
 
Sarah ville nämligen bjuda mig på födelsedagslunch och så hade hon köpt blommor! Gulliga Sarah <3
 
Och dessutom bokat bord på MJs. Alltså jag älskarrrr MJs.
 
"Har ni en födelsedagsflagga?" frågade Sarah servitören. "Neeej, hmm, nej" svarade han "men vi har en ballong". ÄNNU BÄTTRE hallå.
 
Och så beställde Sarah in en flaska cava. Lägg ägg!
 
30 bast nu.
 
Jag beställde in fisk till lunch, och Sarah tog det vegetariska alternativet.
 
Denna fantastiska person, vad hade jag gjort utan henne.
 
Så drack vi kaffe och åt chokladpralin. Sedan bestämde vi oss för att gå en vända på stan.
 
När jag kom hem hade Dan förberett en liten överraskning.
 
Han hade köpt champagne.
 
Och räkmacka och ost. Muuuums. Åt så mycket mat och drack så mycket bubbel den här dagen.
 
På kvällen hade Dan bokat bord på Johan P. Har velat äta där länge! Var väldigt pepp.
 
Jag beställde deras stora skaldjursplatå som de dessutom hade extrapris på den här dagen. Åt allt från ostron, räkor och havskräftor till krabba och hummer.
 
Lycklig tjej!
 
Så åt vi mycket och länge, pratade om livet och sommarplaner. Sedan traskade vi hem genom kvällen och plötsligt var min födelsedag slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0