Långhelg: Sommarklippning, parkhäng och grillkväll i Skivarp

I onsdags började min långhelg och jag har hunnit med mycket. Vi kikar!
 
Onsdag
Onsdagen bjöd på fint väder här i Malmö.
 
Jag åt lunch med min kollega Susanna på restaurang Välfärden i närheten av vårt kontor.
 
Och sedan firade jag och Dan att det var långhelg med finbubbel på balkongen! Vi har köpt nya balkongmöbler, men jag ska visa mer av det sen när balkongen är helt färdiginredd för säsongen.
 
Torsdag
Kristi himmelsfärdsdagen var vi lediga och drack morgonkaffet långsamt framför Nyhetsmorgon. "Vad vill du göra idag?" frågade jag Dan, "Gå i parken!" svarade han. Sagt och gjort.
 
Vi började med att promenera genom Slottsparken och fortsatte sedan vidare till Pildammsparken. En promenad på 8 km blev det, heh.
 
Sedan gjorde vi ingenting på hela dagen. Tanken var att vi skulle fixa på balkongen, men vi orkade inte. Så vi satt nästan bara och solade. På kvällen ville jag ta vara på det mysiga ljuset och sprang en runda.
 
Kolla så fint! Rosa himmel, fast Jonathan Johansson-versionen.
 
Fredag
Det blev fredag och jag hade tagit semester. Dan jobbade dock på som den knegare han är. Jag svidade om för en tripp ner till stan vid 12-tiden.
 
Skjorta från H&M och favoritbyxor från KappAhl.
 
Jag hade bokat tid för klippning och nyansering hos Emelie på Vassa Strå. Jag färgar inte mitt hår längre, utan den övre delen av mitt hår som ni ser här på bilden är min egen hårfärg. Men jag hade en del gammal färg kvar i topparna som hade blekts och såg nästan orange ut. Så jag ville göra en nyansering för att göra det mer enhetligt och klippa topparna.
 
Tadaaa! Så fräscht.
 
Mycket nöjd. Nyanseringen kommer att tvättas ur så småningom, men nu känner jag mig redo för sommaren i alla fall!
 
När jag var klar hos frisören tog jag bussen ner till St Knut.
 
För att möta upp det här gänget! Amanda, Desirée, Mathilda, Johanna och Jaana. Vi satte oss på en gröning utanför Jaanas lägenhet, drack bubbel och pratade om livet. Så mysigt. Sen mötte jag upp Dan, handlade mat och avslutade kvällen med att titta på Let's Dance.
 
Lördag
Det blev lördag och jag och Dan åkte ut till Jenny, Jacob och deras bebis Arvid i Skivarp. Vi serverades alkoholfri fördrink och kex med färskost och lemoncurd. Mmmm.
 
Sedan gick vi ut i trädgården och grillade!
 
Jennys och Jacobs trädgård är helt fantastisk. Tänk att hänga här mycket i sommar!
 
Och så åt vi middag i deras mysiga orangeri.
 
Vi avslutade kvällen med att äta glass, spela spel och gosa med deras två katter.
 
På söndagen gjorde jag absolut ingenting, låg mest på soffan och tittade på TV. Och det var min mycket fina långhelg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0