En firarmåndag med finlunch och staycation

I måndags var jag ledig och "mellan två jobb" så att säga, haha. Dagen till ära hade jag bokat in roliga saker. Först ut var en lunch med min vän Pierre på LoCali.
 
LoCali har bland annat poké bowls och annat gott. Jag beställde med fläsk och Pierre en poké bowl med anka. Otroligt gott!
 
När man lunchar med Pierre ser det alltid ut såhär. Content content content till hans sociala kanaler :) Ni hittar honom på instagram här.
 
Efter lunchen gick jag hem, Dan slutade jobba och så packade vi lite. Klockan 15 skulle vi nämligen checka in på MJ's för en staycation! Oh så mysigt. Var så taggad på detta. Dan hade ju knappt någon semester i somras, så vi behövde lite extra kvalitetstid. MJ's rum är alltid så himla fina.
 
Vi tog med en flaska champagne som jag fått av ett par vänner och ställde i en ishink.
 
Den korkade vi upp direkt såklart, satte oss i sängen och pratade om livet.
 
Vid 17-tiden gjorde vi oss i ordning.
 
Jag hade på mig en favoritklänning som jag köpte till mitt 30-års firande i februari. Dry lake kommer den ifrån.
 
Sen satte vi oss i baren och drack vars ett glas bubbel. Dan fick ta ungefär hundra bilder på mig så att jag skulle kunna lägga ut denna instagrampost, haha.
 
Skål för framtiden. Så mycket fint som finns framför oss!
 
Vid 20-tiden gick vi vidare till Quan där vi hade bokat bord. Det var väldigt lite folk på restaurangen och därav också lätt att hålla avstånd.
 
På Quan beställer man in ett par mellanrätter att dela på. Vi började med att beställa in tonfisk och kimchi.
 
Sedan vegetariska dumplings och miniburgare med kyckling.
 
Och vi avslutade middagen med vars en bit cheesecake.
 
Mätta och nöjda gick vi en kort promenad i kvarteret. Fina Malmö <3 Sedan gick vi tillbaka till hotellet, kröp ner i den ursköna sängen och tittade på The Undoing på HBO. Lägg av vilken spännande serie!
 
På tisdagsmorgonen vaknade vi vid 09 och åt sedan en fantastisk brakfrukost.
 
Älskar den här restaurangen. Efter frukosten tittade vi lite på det amerikanska valet på TV4. Inte visste vi då att det skulle bli en sådan fantastisk seger!
 
Vi tackade MJ's för oss, checkade ut och åkte hem. Väl hemma möttes jag av blommor utanför dörren. Vad i! Men mer om det i ett senare inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0