Helgen: Poké bowls, fars dag och det amerikanska valet

Vi ska titta på hur min helg såg ut.
 
Lördag
I lördags skulle jag och Dan egentligen på födelsedagsmiddag för Amanda, men den blev inställd på grund av de nya restriktionerna. Som plåster på såren gjorde vi oss småfina för en middag på tu man hand hemma.
 
Dagen till ära hade jag på mig den här klänningen från Adoore! Det är fjärde färgen jag har köpt den här klänningen i, haha. Och innan ni tycker att jag är helt galen vill jag bara flika in med att jag har köpt två av dem begagnade på Tradera. Annars hade det verkligen inte gått.
 
Kände mig i alla fall lördagsfin.
 
Jag och Dan var sugna på att testa något nytt till middag och på Nyhetsmorgon i lördags serverade de poké bowl. Det kan ju inte vara så svårt att göra någon variant på, tänkte jag. Sagt och gjort! En ny utmanare till tacos kanske?
 
Dan åt med grillad kyckling och jag med kallrökt lax. I övrigt hade vi jasminris och de grönsaker vi var sugna på såsom babyspenat, rödlök, paprika, salladslök och avokado. Toppade med soja, sesamfrön, chilimajonnäs och lime! Mycket gott.
 
Sedan fick vi reda på att Biden vann valet och skålade i pepsi. Hurra!! Mardrömmen är snart över!
 
Söndag
Det blev söndag och fars dag. Jag och Dan gick en morgonpromenad och sedan gjorde vi oss i ordning för att åka hem till mina föräldrar på fika och middag.
 
Mamma hade köpt en gullig tårta till pappa. "Vad stereotypisk den är" konstaterade min lillebror Carl, haha. Så fikade vi, umgicks och åt sedan middag.
 
Och så var helgen slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0