Helgen: Mörkerkörning, tjejmiddag och pasta

Vi kikar på hur min helg har varit.
 
Fredag
Fredagen började med att jag gick upp 05.15. Fy alltså, det blir svårare och svårare att gå upp så tidigt nu när mörkret kommer. Jag gjorde mig fredagsredo.
 
Och hinkade i mig kaffe. Jag skulle övningsköra innan jobbet nämligen.
 
Det var mörkt såklart när jag tog bussen till körskolan.
 
Och så fick vi börja lektionen med lite mörkerkörning innan solen gick upp. Jag fick köra motorväg i rusningstrafik, det kändes sådär kul. Stressigt.
 
Efter jobbet begav jag mig till Moriskan!
 
För AW och korv. Alltså Moriskan kanske har de godaste korvarna jag ätit?! Jag gillar inte ens korv. Jag vet att ni märker att jag är kryptisk och att något händer. Jag kommer berätta i veckan, lovar.
 
Lördag
Det blev lördag och jag och Dan städade hela lägenheten. Jag skulle nämligen ha finbesök och tjejmiddag! Dan satte sig på ett café och kodade, hans drömlördag. På riktigt, han älskar det.
 
Dagen till ära hade jag en ny klänning på mig, som jag köpt på Tradera!
 
Det är en röd Paris-klänning från Adoore som jag budade hem i second hand. Smart både för plånboken och miljön.
 
Jag dukade fram försnacks och tilltugg.
 
Och dukade med mina senaste loppisfynd.
 
Tycker jättemycket om vår lägenhet just nu. Den hade dock gärna fått vara lite större, haha.
 
Vid 17 kom Regina, Felicia och Hannah.
 
Jag korkade upp bubblet och så catchade vi upp.
 
Jag lagade pasta a la vodka.
 
Med burrata och babyspenat.
 
Gulliga personer! Felicia, Hannah och Regina bakom kameran.
 
Till efterrätt blev det chokladpannacotta med hallon och vid 00-tiden åkte mina gäster hem. Vilken mysig lördag!
 
Söndag
På söndagen gjorde jag och Dan ingenting. Vi åt kanelbullar, gick en långpromenad och tittade på the Mandalorian på Disney+. Fin helg!

Kommentarer
Postat av: Linn

Så mysig helg! Vilket recept lagade du pastan efter? ☺

Svar: Från Sofia Woods recept! Du hittar det här: https://sofiawood.elle.se/22273-2/
Sofie Strandberg

2020-10-06 @ 22:40:41
Postat av: Linn

Så mysig helg! Vilket recept lagade du pastan efter? ☺

2020-10-06 @ 22:40:42

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0